جولان جنگنده‌ها و آواکس چین در منطقه شناسایی هوایی تایوان

وزارت دفاع تایوان مدعی ورود پنج فروند هواپیمای نظامی چین به منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی این جزیره شد.

جولان جنگنده‌ها و آواکس چین در منطقه شناسایی هوایی تایوان
کد خبر: 562626
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۱۹:۳۱:۱۹

وزارت دفاع تایوان عصر شنبه به وقت تهران مدعی ورود پنج فروند هواپیمای نظامی چین به منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره شد.

به گزارش فارس، وزارت دفاع  تایوان اعلام کرد که پنج فروند هواپیمای نیروی هوایی چین شنبه وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند.

وزارت دفاع تایوان نوع این این هواپیماها را دو فروند جنگنده «جی-۱۶»، یک هواپیمای جنگ الکترونیک« وای-۸»، یک فروند هواپیمای ضد زیر دریایی و یک هواپیمای هشدار سریع «شاننژی» اعلام کرد و افزود این جت‌ها در بخش جنوب غربی جزیره شناسایی شدند.

وزارت دفاع تایوان از هشدار سریع به جت‌های نظامی و استقرار سامانه‌های موشکی دفاع هوایی برای نظارت بر فعالیت هواپیمای چینی خبر داد.

این در حالی است که سرهنگ «شی یی» سخنگوی ارتش چین روز جمعه گفت که ارتش این کشور رزمایش‌های نظامی مختلفی را در نزدیکی تایوان انجام داده است.

وی که این سخنان را طی یک بیانیه مطرح می‌کرد، گفت: «فرماندهی شرقی ارتش آزادی بخش چین، اخیرا رزمایش‌های نظامی در دریا و هوا و در اطراف جزیره تایوان انجام داده است.»

سفر «ریک اسکات» سناتور جمهوری‌خواه و عضو کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا به تایوان روابط پکن و واشنگتن را به‌طور جدی تضعیف کرده و موجب افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان شده است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

«ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اخیرا گفت که چین از نزدیک درگیری روسیه در اوکراین را زیر نظر دارد و همین امر بر محاسبات سران پکن در مورد تایوان تأثیر می‌گذارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها