کد خبر: 559886
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۱۰:۲۵:۱۳
| |

سخنگوی فرماندهی بخش شرقی ارتش چین:

حضور آمریکا در خلیج تایوان تهدیدی برای صلح جهانی است

سخنگوی فرماندهی بخش شرقی ارتش چین در بیانیه‌ای اعتراض خود را به عبور هواپیماهای گشتزنی جنگنده‌ ضدزیردریایی "پی۸ ای" P-۸A آمریکایی بر فراز خلیج تایوان اعلام کرد و آن‌ را تهدیدی برای صلح جهانی خواند.

حضور آمریکا در خلیج تایوان تهدیدی برای صلح جهانی است
کد خبر: 559886
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۱۰:۲۵:۱۳

ژنرال شی یی سخنگوی فرماندهی بخش شرقی ارتش چین در بیانیه‌ای به عبور جنگنده‌های ضدزیردریایی "پی۸ ای" P-۸A آمریکایی بر فراز خلیج تایوان اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت دفاع چین، او همچنین ضمن سازماندهی نیروهای هوایی و زمینی ارتش آزادی خلق چین برای رصد کردن کل عملیات هوایی ارتش آمریکا، گفت اقدامات آمریکا شرایط منطقه‌ای را بهم می ریزد و صلح و ثبات در خلیج تایوان را در معرض خطر و تهدید قرار می دهد. 

این مقام ارتش چین در سخنانش افزود: «ما مخالفت شدید خود را درباره این اقدام آمریکا قاطعانه اعلام می کنیم و سربازان ارتشِ‌مان را در بالاترین سطح هشدار در هر زمان برای دفاع از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود نگه می‌داریم.» 

ارتش آمریکا تاکنون دراین باره اظهارنظری نکرده است.

خلیج تایوان از سال ۱۹۴۹ محل مناقشه بوده چرا که چین آنرا بخشی از خاک خود می داند و آمریکا ادعا می‌کند این خلیج آبراهی بین المللی است.

آخرین تنش‌ها در این منطقه پس از آن ایجاد شد که روز پنجشنبه تایوان گفت به ۲۲ هواپیمای چینی برای ورود به حریم هوایی‌اش هشدار داده است. تایوان در سال‌های اخیر همواره به عملیات هوایی چین برفراز این جزیره اعتراض داشته است. این جزیره در بخش جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان (ADIZ) و نزدیک به جزایر پراتاس تحت کنترل تایوان قرار دارد.

تایوان فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی خود را جنگ «منطقه خاکستری» می‌نامد که هم برای فرسودگی نیروهای تایوانی از طریق درگیری مکرر آنها و هم برای آزمایش واکنش‌های تایوانی طراحی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها