کد خبر: 562309
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۱۵:۵۵:۱۲
| |

دادگاهی در روسیه فعالیت کنسرسیوم خط‌ لوله کاسپین را به حالت تعلیق درآورد

یکی از دادگاه‌های منطقه نووروسیسک روسیه اعلام کرد فعالیت کنسرسیوم خط‌ لوله کاسپین (شرکتی با مشارکت روسیه و قزاقستان) را به مدت یک ماه به حالت تعلیق درآورده است.

دادگاهی در روسیه فعالیت کنسرسیوم خط‌ لوله کاسپین را به حالت تعلیق درآورد
کد خبر: 562309
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۱۵:۵۵:۱۲

بنابر تصمیم دادگاه منطقه پریمورسک نووروسیسک روسیه فعالیت کنسرسیوم خط‌لوله کاسپین از 5 ژوئیه به مدت 30 روز به حالت تعلیق درآمده است.

​به گزارش فارس، دلیل تعلیق در فعالیت کنسرسیوم خط لوله کاسپین شناسایی نقض‌های زیست محیطی در تاسیسات تولید آن توسط خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه عنوان شده است.

بازرسی این شرکت انتقال نفت قزاقی-روسی در 6 می با دستور «ویکتوریا آبرامچنکو» معاون نخست وزیر روسیه صورت گرفته بود و بعد از یک ماه پروتکلی در این زمینه تنظیم شد.

بنابر اعلام این شرکت، کنسرسیوم خط‌ لوله کاسپین در چارچوب قوانین فدراسیون روسیه فعالیت می‌کند و مجبور است از تصمیم دادگاه تبعیت کند. طبق روال مقرر در قانون درخواستی برای تجدید نظر در این تصمیم به دادگاه ارسال می‌شود.

بزرگترین سهامداران کنسرسیوم خط‌ لوله خزر ترانس نفت روسیه (24 درصد) و «قزمونای‌گاز» قزاقستان (19 درصد) است.

در پایان ماه مارس امسال شرکت مذکور در مورد کشف آسیب‌های حیاتی خبر داد که در پی آن دستگاه‌های پهلوگیری بیرونی 2 و 3 به تعلیق درآمدند. بعد از یک ماه فعالیت دستگاه پهلوگیری بیرونی شماره 3 از سر گرفته شد.

از طریق خط‌ لوله تنگیز – نووروسیسک به طول 1511 کیلومتر بیش از دو سوم کل نفت صادراتی قزاقستان و همچنین مواد خام از میادین روسیه از جمله میادین خزر عرضه می‌شود. ترمینال دریایی کنسرسیوم خط‌ لوله کاسپین مجهز به سه امکانات پهلوگیری از راه دور است.

این شرکت تحت تحریم اتحادیه اروپا یا ایالات متحده آمریکا قرار ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها