کد خبر: 562018
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ۰۸:۴۱:۵۴
| |

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه:

انتظار داریم ظرف ۱۰ روز درباره انتقال غلات اوکراین به نتیجه برسیم

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که انتظار دارد که در مساله ایجاد یک کریدور حمل و نقل در دریای سیاه برای انتقال غلات اوکراین، ظرف ۱۰ روز نتایجی به دست آید.

انتظار داریم ظرف ۱۰ روز درباره انتقال غلات اوکراین به نتیجه برسیم
کد خبر: 562018
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ۰۸:۴۱:۵۴

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سه‌شنبه گفت: رویکردهای روسای جمهوری روسیه و اوکراین (ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی) برای مساله ایجاد کریدور دریای سیاه که اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، حیاتی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، اردوغان پس از گفت‌وگو با ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا به خبرنگاران تاکید کرد: ما به مذاکراتمان ادامه خواهیم داد و می‌خواهیم این فرایند زیر نظر سازمان ملل که به عنوان یک میانجی عمل می‌کند، پیش برود. ما به تلاش‌هایمان می‌افزاییم و تلاش می‌کنیم تا ظرف یک هفته تا ۱۰ روز به نتایجی برسیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: جهان دارد کمبودهای بی‌سابقه‌ای در زمینه غلات را پشت سر می‌گذارد و این مساله به ویژه در آفریقا حاد است.

روسیه و اوکرین با هم قریب به یک سوم از گندم جهان را تامین می‌کنند. همچنین اوکراین به تنهایی بزرگترین و اصلی‌ترین صادرکننده ذرت و جو است و روسیه و بلاروس هم بیش از ۴۰ درصد از صادرات جهانی پتاس را بر عهده دارند.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه و همزمان با اعزام هزاران سرباز روسی به اوکراین، بنادر دریای سیاه اوکراین مسدود شده‌اند و بیش از ۲۰ میلیون تن غلات در سیلوهای این کشور بلاتکلیف مانده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها