کد خبر: 561719
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۲۰:۱۹:۲۷
| |

نظارت روسیه برای کشف انفجارهای هسته ای، شبانه روزی شد

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد مسکو نظارت شبانه روزی در یک تاسیسات تازه افتتاح شده برای کشف و شناسایی انفجارهای هسته ای را آغاز کرده است.

نظارت روسیه برای کشف انفجارهای هسته ای، شبانه روزی شد
کد خبر: 561719
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۲۰:۱۹:۲۷

در این بیانیه آمده که از اول ماه جاری میلادی، به منظور تقویت توان دفاعی روسیه، شیفت های کاری در مرکز اصلی نظارت ژئوفیزیک برای انجام وظیفه شبانه روزی شروع شده است.

به گزارش ایرنا، وظیفه این مرکز که ماه گذشته میلادی افتتاح شد، شناسایی منابع اختلال های ژئوفیزیکی ساخت دست بشر و همچنین انفجارهای هسته ای است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که وظیفه اصلی این مرکز تخصصی، نظارت و ثبت انفجارهای هسته ای در سطح جهانی است.

در بیانیه وزارت دفاع عنوان شده است که این مرکز از الگوریتم های مدرن برای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده می کند که امکان پردازش حجم زیادی از اطلاعات از منابع مختلف را در کوتاهترین زمان ممکن فراهم می سازد.

از زمان حمله روسیه به اوکراین، روابط بین مسکو و غرب به شدت رو به تیرگی گذاشته است و سیاستمداران در مسکو و واشنگتن علنا از خطر جنگ هسته ای سخن می گویند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چندی پیش با اشاره به بیانیه های تهاجمی رهبران ناتو و تحریم های اقتصادی علیه مسکو، گفت که قوای هسته ای کشورش را در حال آماده باش قرار می دهد.

اصول رسمی استقرار نظامی روسیه، استفاده از سلاح هسته ای را برای این کشور مجاز می داند چنانچه این نوع سلاح یا دیگر انواع تسلیحات کشتار جمعی علیه مسکو مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه کشور روسیه با تهدید موجودیتی مواجه شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها