کد خبر: 558192
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۵:۵۴:۰۸
| |

تاکایف

تداوم دوستی و هم‌پیمانی قزاقستان و روسیه حفظ می‌شود

رئیس جمهور قزاقستان گفت: تداوم دوستی و هم‌پیمانی بین «نورسلطان» و مسکو علیرغم تحریم های اعمال شده علیه روسیه به طور کامل حفظ می‌شود.

تداوم دوستی و هم‌پیمانی قزاقستان و روسیه حفظ می‌شود
کد خبر: 558192
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۵:۵۴:۰۸

«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه 24» بر لزوم حفظ دوستی بین «نورسلطان» و «مسکو» تاکید کرد.

​به گزارش فارس، رئیس جمهور قزاقستان گفت: به عنوان رئیس جمهور هر کار ممکن را برای حفظ روابط واقعا دوستانه با روسیه انجام خواهد داد.

وی افزود: البته شرایط در جهان پیچیده و دائما در حال تغییر است و آنچه که اکنون در حال رخ دادن است، سی سال پیش غیرقابل تصور بود. اما به نظر من دوستی بین قزاقستان و روسیه دارای ماهیت دائمی و حتی می‌توان گفت که ابدی است.

تاکایف با تاکید گفت که تداوم دوستی و هم‌پیمانی بین قزاقستان و روسیه به طور کامل حفظ می‌شود و حتی در حال حاضر، علیرغم تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه، «نورسلطان» تمام تلاش خود را برای حفظ روابط هم‌پیمانه با «مسکو» انجام می‌دهد.

رئیس جمهور قزاقستان همچنین یادآور شد در جریان ملاقات با پوتین گفته است که تمام توافقات اقتصادی بین دو کشور باقی می‌مانند و غیر از این اشتباه است.

تاکایف گفت: روسیه در شرایط اضطراری خوب عمل می‌کند. اما تحریم‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. علاوه بر این اخطارهای در مورد وضع تحریم‌های ثانوی از غرب دریافت می‌شوند. کار بسیار پیچیده و ظریفی در حال انجام است.

وی، اما در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به ادعای برخی از اشخاص در روسیه در مورد این که گویا روسیه، قزاقستان را در ماه ژانویه نجات داده و حالا «نورسلطان» باید سر تعظیم فرود آورد و همیشه در خدمت «مسکو» باشد، این امر را یک استدلال کاملا غیر قابل توجیه و توهمی از واقعیت دانست.

تاکایف ادامه داد: سازمان پیمان امنیت جمعی  بود که قزاقستان را در حوادث ژانویه نجات داد نه روسیه، ضمن این که قزاقستان عضو این سازمان است.

وی گفت: از سوی دیگر نباید به هیچ وجه این وضعیت را سیاسی کرد  حتی بیشتر از آن داستان‌های بیهوده از آن گفت.

بنابر سخنان رئیس جمهور قزاقستان، حضور نیروهای حافظ صلح را که در واقع از سوی آنها یک گلوله هم شلیک نشد و بیش از 10 روز در خاک این کشور باقی نماندند، نمایش وحدت بین کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در شرایط بسیار دشوار بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها