پس لرزهای تحریم‌های ضد روسی غرب؛

ذخایر گازی آلمان رو به اتمام است

تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا، کشور آلمان را با بحران در تأمین سوخت مواجهه کرده است.

ذخایر گازی آلمان رو به اتمام است
کد خبر: 561708
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۸:۵۶:۴۱

به نقل از اسپوتنیک، بنا به پیش بینی مقامات آلمانی، ذخایر گازی این کشور تنها چند ماه پاسخگویی تقاضا گاز آن خواهند بود.

به گزارش مهر، «کلاوس مولر» رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان روز دوشنبه در این باره گفت: درصورت توقف کامل واردات گازی از روسیه، ذخایر ما یک یا دو ماه دوام خواهد داشت. اگر ما دیگر گاز از روسیه وارد نکنیم، احتمالاً یک یا دو ماه (این ذخایر) دوام خواهد داشت.

وزارت اقتصاد آلمان روز جمعه اعلام کرد که تأسیسات ذخیره سازی گاز طبیعی این کشور در حال حاضر تقریباً به اندازه ۶۱ درصد پر شده است.

پیش از این «راب جاتن» وزیر آب و هوایی هلند در این باره هشدار داد که اگرچه کشورهایی همانند هلند با زیرساخت و منابع قابل توجه ممکن است آسان‌تر آماده چنین بحرانی شوند، اما از پیامدهای آن در امان نخواهند بود.

وزیر آب و هوایی هلند در ادامه متذکر شد که اگر کشورهای اروپایی بتوانند تا پیش از اول نوامبر ذخایر گازی خود را تکمیل کنند، خوب است اما اگر دیگر کشورها بویژه کشورهای بزرگی چون آلمان، نتوانند ذخایر گازی خود را به ۸۰ درصد برسانند، در این صورت این (موضوع) اثر دومینوواری برای کل قاره اروپا در پی دارد.

کشورهای اروپایی و آمریکا به بهانه جنگ اوکراین، تحریم‌های مختلفی را علیه روسیه وضع کردند، که واردات انرژی از این کشور یکی از این موارد است. تحریم انرژی روسیه، این کشورها را با بحران کم سابقه جهت تأمین تقاضای انرژی خود بویژه با در پیش بودن فصل سرما و زمستان مواجهه کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها