مذاکرات آنکارا- تل آویو بر سر از سرگیری پروازهای تجاری پس از ۱۵ سال

رسانه‌های آنکارا از قصد ترکیه و اسرائیل برای آغاز مذاکرات از سر گیری پروازهای مستقیم تجاری خطوط هوایی اسرائیل خبر دادند، پروازهایی که از ۲۰۰۷ متوقف شدند.

مذاکرات آنکارا- تل آویو بر سر از سرگیری پروازهای تجاری پس از ۱۵ سال
کد خبر: 561642
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۳:۴۰:۱۷

در راستای عادی‌سازی کلی روابط ترکیه و اسرائیل، گفت‌وگوها میان این دو درباره حمل‌ونقل هوایی غیرنظامی از امروز (دوشنبه) آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تحت توافقی که گفته می‌شود امروز امضا خواهد شد، طرفین تعداد و تناوب پروازهای مستقیم میان ترکیه و اسرائیل را افزایش خواهند داد و مهم‌ترین مسئله قوانین امنیتی درخواستی اسرائیل است که برای از سرگیری پروازهای مستقیم به ترکیه لازم است.

نیروهای امنیتی اسرائیل می‌خواهند که در پروازهایی که توسط خطوط هوایی اسرائیلی برنامه‌ریزی شده، کارکنان این رژیم شخصاً بازرسی‌های امنیتی را در فرودگاه‌های ترکیه انجام دهند. در ۲۰۰۷ پروازها بین اسرائیل و ترکیه متوقف شدند چرا که آنکا را با این ایده که کارکنان اسرائیلی در فرودگاه اسلحه حمل کنند مخالفت کرد. اگر مذاکرات آنطور که طرفین انتظار دارند پیش برود، پروازهای اسرائیل به ترکیه از سر گرفته خواهد شد، البته پروازهای مستیم ترکیه به اسرائیل هرگز متوقف نشدند.

علاوه بر استاندارد دو مرحله‌ای بازرسی در فرودگاه‌های ترکیه در پروازها به اسرائیل، مسافران از یک بازرسی مجزا عبور می‌کردند و پس از آن اجازه سوار شدن به هواپیما را دارند. سومین بازرسی توسط مقامات ترکیه انجام می‌شود. پیش از این هم در ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ ترکیه و اسرائیل به توافقی در زمینه امنیت هوایی غیرنظامی دست یافتند، اما اسرائیل پروازها به ترکیه را از سر نگرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها