نتانیاهو به لاپید:

برایت دوره نخست‌وزیریِ امنی آرزومندم

رهبر مخالفان در رژیم صهیونیستی، در تماس با نخست‌وزیر پیشبرد امور تل‌آویو برایش یک دوره نخست‌وزیری امن آرزو کرد.

برایت دوره نخست‌وزیریِ امنی آرزومندم
کد خبر: 561235
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۱۶:۲۷:۱۷

«بنیامین نتانیاهو» رهبر مخالفان در رژیم صهیونیستی روز گذشته (جمعه) در تماسی تلفنی با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت و جدید تل‌آویو، مسئولیت پیشبرد امور تا برگزاری انتخابات زودهنگام را به او تبریک گفت.

به گزارش فارس، طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، نتانیاهو در این تماس تلفنی به لاپید گفته است: «آرزو می‌کنم که چهار ماه آینده برای تو و همه‌ ما، مدت زمانی همراه با آسایش امنیتی باشد».

سخنگوی نتانیاهو اذعان کرد که او به لاپید پیشنهاد داده تا مباحث جدید امنیتی بین آن‌ها از طریق مقامی نظامی به‌روز شود تا از تبدیل شدن مسائل امنیتی به ابزاری سیاسی در دوره انتخابات آتی جلوگیری شود.

سخنگوی لاپید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو دعوت‌نامه‌ای برای حضور در نشستی امنیتی در دفتر نخست‌وزیر موقت با حضور مقامی نظامی دریافت کرده است. 

بعد از تصمیم اعضای کنست مبنی بر انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی در روز (پنج‌شنبه)، لاپید به عنوان بیست و چهارمین نخست‌وزیر تل‌آویو بعد از «نفتالی بنت» پیشبرد امور را تا برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی بر عهده گرفت.

در حالی نتانیاهو به دنبال هماهنگی‌های امنیتی با لاپید است که تل‌آویو ماه‌ها شاهد افزایش تنش‌های سیاسی بین این دو بود؛ نتانیاهو به عنوان رهبر مخالفان، در سودای نخست وزیری مجدد با تشکیل یک کابینه جایگزین بود. در مقابل، لاپید اما به عنوان متحد ائتلاف حکومتی در کنست و مرد شماره دو کابینه، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا پارلمان را منحل و کابینه‌ای را که قرار بود به صورت چرخشی با بنت اداره کنند، تا چند ماه سر پا نگه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها