کد خبر: 560012
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۲۰:۱۴:۲۳
| |

سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی:

سفر بایدن احتمالا با سازش سعودی-اسرائیلی همراه می‌شود

سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد، در سفر پیش روی جو بایدن به منطقه، احتمالا شاهد اعلام سازش سعودی ـ اسرائیلی خواهیم بود.

سفر بایدن احتمالا با سازش سعودی-اسرائیلی همراه می‌شود
کد خبر: 560012
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۲۰:۱۴:۲۳

ران درامر، سفیر اسبق آمریکا در رژیم صهیونیستی که با روزنامه یسرائیل هیوم گفتگو می‌کرد، در این رابطه خبر داد: با توجه به این که مقصد سفر بایدن اسرائیل و عربستان است، پیش بینی‌ها در رابطه با امکان امضای توافقنامه سازش بین ریاض و تل‌آویو افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم، به گفته این مقام سابق آمریکا سخنان و اظهارات مسئولین آمریکایی در رابطه با تاسیس پیمان دفاعی با مشارکت اسرائیل و شماری از کشورهای عربی، این احتمال را هر چه بیشتر تقویت می‌کند.

این دیپلمات برجسته آمریکایی تاکید کرد: جو بایدن می‌تواند در صورت در پیش گرفتن سیاستی صحیح، به راحل حلی برای کشمکش عربی ـ اسرائیلی برسد زیرا چنین توافقی یک بار در هر قرن اتفاق می‌افتد، پس او هم می‌تواند از این فرصت کمال استفاده را ببرد.

وی با این حال افزود: سیاست آمریکا در حال حاضر سیاست مناسبی نیست زیرا اسرائیل نیازمند تقویت موضع خود در منطقه بوده و باید کاخ سفید  رویکردی که در زمان دولت ترامپ در پیش گرفته شده بود را ادامه دهد، چون باید کشورهای عربی به این درک برسند که راه رسیدن به واشنگتن از تل‌آویو عبور می‌کند و صلح منطقه‌ای از طریق رام الله یا همان مسئله فلسطینی تحقق پیدا نمی‌کند، این همان چارچوب موفقیت آمیز مورد نیاز برای آمریکاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها