هشدار دوباره وزیر خارجه آمریکا به چین: هر اقدامی در حمله به تایوان پیامدهای وحشتناکی دارد

وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه در کنفرانس خبری گفت که هرگونه اقدام چین در حمله به تایوان «پیامدهای وحشتناکی»‌ را به همراه خواهد داشت.

هشدار دوباره وزیر خارجه آمریکا به چین: هر اقدامی در حمله به تایوان پیامدهای وحشتناکی دارد
کد خبر: 525111
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۰۹:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، ابراز امیدواری کرد که سران چین درباره هرگونه عدم تشدید بحران درباره تنگه تایوان بسیار محتاط باشند.

به گزارش فارس، بلینکن در ادامه سخنانش گفت که چین در تلاش برای تغییر شرایط در تایوان بوده و آمریکا نیز قاطعانه متعهد است که اطمینان یابد این جزیره بتواند از خود دفاع کند.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که در صورت حمله چین به جزیره تایوان، واکنش آمریکا چه خواهد بود، گفت: «ما طی سال‌های متمادی بسیار شفاف بوده‌ایم که به این موضوع متعهد باشیم که تایوان راه‌های دفاع از خود را داشته باشد و ما همچنان به پایبندی به این تعهد ادامه می‌دهیم».

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها