کد خبر: 558993
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۵:۱۳:۱۵
| |

وزارت خارجه طالبان:

در پی روابط خوب با همسایه‌ها و جهانیم

​معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان افغانستان گفت که کابل خواستار روابط خوب با کشورهای همسایه و جهان است و این مساله برای ثبات افغانستان مهم است.

در پی روابط خوب با همسایه‌ها و جهانیم
کد خبر: 558993
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۵:۱۳:۱۵

«شیر محمد عباس ستانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان افغانستان همچنین در گردهمایی "آینده روابط افغانستان با کشورهای همسایه" که توسط مرکز مطالعات استراتژیک بین‌الملل افغانستان برگزار شد، گفت: طالبان افغانستان به داشتن روابط سیاسی فعال و مثبت با همسایگانش، کشورهای منطقه و تمامی جهان متعهد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری طلوع، وی همچنین تاکید کرد، اگر همسایگان افغانستان همکاری نکنند، چالش‌هایی که با آن در حال حاضر روبرو هستیم، افزایش می‌یابد. افغانستان و همسایه‌ها باید برای ایجاد یک سیستم منطقه‌ای مانند اروپا همکاری کنند. چرا آن کاری که اروپایی‌ها انجام می‌دهند را ما نمی‌توانیم انجام دهیم؟

این مقام طالبان افغانستان همچنین تاکید کرد که کابل تهدیدی برای جهان محسوب نمی‌شود.

شاهرخ روفی، مدیر مرکز مطالعات منطقه‌ای و استراتژیک به طالبان تاکید کرد که روابطش را با همسایه‌ها بازبینی کند و افزود: منطقه باید این حقیقت را بپذیرد که افغانستان وارد یک دوره جدید شده و به دنبال روابط و تبادلات با همسایه‌هاست و همسایه‌ها هم باید برخی از این تغییرات را بپذیرند.

محمد اقبال خلیل، رئیس موسسه مطالعات منطقه‌ای در پیشاور نیز گفت: این کشورها باید دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها