کد خبر: 558958
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۲:۱۳:۵۴
| |

وزارت دفاع انگلیس: تمرکز عملیات روسیه بر مرکز دونباس است

وزرت دفاع انگلیس با اشاره به تمرکز عملیات زمینی روس‌ها بر بخش مرکزی دونباس، مدعی شد که نیروی هوایی روسیه عملکرد ضعیفی در جنگ اوکراین داشته است.

وزارت دفاع انگلیس: تمرکز عملیات روسیه بر مرکز دونباس است
کد خبر: 558958
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۲:۱۳:۵۴

بعد از گزارش‌ها درباره محاصره‌شدن شهر راهبردی «سیوِرودونتسک» در شرق اوکراین توسط روسیه، لندن از تمرکز عملیات روس‌ها در مرکز دونباس خبر داد.

به گزارش فارس، رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) گفت: «عملیات زمینی و تاکتیکی هوایی روسیه در آخر هفته بر بخش مرکزی دونباس متمرکز بوده است».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «در جنگ اوکراین تا به امروز، نیروی هوایی روسیه عملکرد ضعیفی داشته است. شکست این کشور در ارائه مداوم قدرت هوایی احتمالاً یکی از مهم‌ترین عوامل بسیار کوچک بودن موفقیت کارزار روسیه است».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «روسیه نمی‌تواند برتری کامل هوایی را به دست آورد و به سبک خطرناکی عمل کرده است و به ندرت در اعماق خطوط اوکراین نفوذ می‌کند. برخی از علل اساسی مشکلات این کشور، منعکس‌کننده مشکلات نیروهای زمینی روسیه است».

در ادامه این گزارش آمده است: «برای سال‌ها، بسیاری از آموزش‌های رزمی هوایی روسیه به‌احتمال زیاد برای تحت تأثیر قرار دادن مقامات ارشد طراحی شده است، نه برای توسعه ابتکار عمل در میان خدمه هوایی».

این نهاد نظامی مدعی شد: «در حالی که روسیه فهرست قابل توجهی از جت‌های جنگی نسبتاً مدرن و توانمند دارد، نیروی هوایی نیز تقریباً به طور قطع در توسعه فرهنگ سازمانی و مجموعه مهارت‌های مورد نیاز برای پرسنل خود برای برآورده کردن آرمان روسیه برای ارائه یک کمپین هوایی مدرن به سبک غربی شکست خورده است».

در پایان این گزارش آمده است: «این امر منجر به اضافه‌شدن فشار بر نیروی زمینی، بیش از چیزی که برنامه‌ریزی شده است، پیاده نظامی که در حال خسته شدن هستند. و در مورد موشک‌های کروز پیشرفته نیز احتمالاً موجودی آنها رو به اتمام است».

پیش از این نیز فرمانده لژیون گرجستان که بر عملیات نظامیان خارجی در اوکراین نظارت دارد گفته بود که سه هزار نظامی انگلیسی علیه روسیه در اوکراین نبرد می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها