کد خبر: 558844
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۲۰:۳۰:۴۸
| |

لاپید پنجشنبه به ترکیه سفر می‌کند

منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند که وزیر خارجه این رژیم پنجشنبه به ترکیه سفر خواهد کرد.

لاپید پنجشنبه به ترکیه سفر می‌کند
کد خبر: 558844
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۲۰:۳۰:۴۸

منابع رسانه‌ای غروب یکشنبه به وقت تهران از سفر آتی وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی به ترکیه همزمان با افزایش بیم صهیونیست‌های مقیم ترکیه خبر دادند.

​به گزارش فارس، به گزارش وبگاه «عروتص شوع» منابع نزدیک به «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم موقت صهیونیستی تایید کردند که تماس‌هایی برای سفر وی به ترکیه همزمان با هشدار‌ها مبنی بر تهدید علیه صهیونیست‌های مقیم استانبول صورت گرفته است.

بر اسای این گزارش، منابع آگاه به دلایل امنیتی به جزئیات بیشتری از این سفر اشاره‌ نکرده‌اند.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم  موقت صهیونیستی نیز روز یکشنبه با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تماس تلفنی برقرار کرد. در این تماس تلفنی رئیس رژیم صهیونیستی در راستای فضاسازی‌های اخیر این رژیم علیه ایران، مدعی شد که تهدید ایران علیه شهروندان اسرائیلی‌ در ترکیه هنوز پایان نیافته است.

وی گفت: «ما از تلاش ترکیه برای ناکام گذاشتن حمله تروریستی در خاک ترکیه تشکر می‌کنیم.»

طبق بیانیه دفتر هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه بر تلاش‌های مشترک دو طرف در راستای مبارزه با آن چه «تروریسم» می‌نامید، تأکید کرد.

مدتی است که رسانه‌های عبری زبان ادعا می‌کنند که گردشگران اسرائیلی حاضر در ترکیه در معرض خطر قتل و ربایش توسط ایران قرار دارند و به همین دلیل باید فورا این کشور را ترک کنند.

با این حال روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی نوشت که علی‌رغم این هشدارها، روز یکشنبه حدود ۴۴۰۰ اسرائیلی با ۲۶ پرواز از فلسطین اشغالی راهی ترکیه شده‌اند. «رادیو ارتش رژیم صهیونیستی» نیز در گزارش خود گفت که اسرائیلی‌ها به هشدارهای پی در پی و توصیه‌ها در خصوص عدم سفر به ترکیه گوش نمی‌دهند.

در تحولی دیگر، «حسین امیرعبداللهیان» و «مولود چاووش اوغلو» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه روز یکشنبه ۲۹ خرداد ماه تلفنی گفت‌وگو کردند. این دومین گفت‌وگوی تلفنی دو وزیر خارجه ظرف دو هفته اخیر است. در این گفت‌وگو مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها