کد خبر: 557810
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۲۰:۰۱:۵۹
| |

تولید میدان گازی ساکاریای ترکیه سرعت می‌گیرد

​رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد ترکیه تولید گاز در پروژه دریای سیاه را حداکثر یک سال سریع‌تر از برنامه ریزی قبلی، جلو خواهد انداخت.

تولید میدان گازی ساکاریای ترکیه سرعت می‌گیرد
کد خبر: 557810
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۲۰:۰۱:۵۹

رجب طیب اردوغان گفت: تولید روزانه در میدان ساکاریا در سال ۲۰۲۶ به ۴۰ میلیون متر مکعب اوج خواهد گرفت که زودتر از دستورالعمل سال ۲۰۲۷ است. زمان آغاز تولید که برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده، بدون تغییر مانده است.

به گزارش ایسنا، وعده اردوغان برای سرعت بخشیدن به تولید میدان ساکاریا با تلاش وی برای تقویت موقعیتش در آستانه انتخابات ژوئن ۲۰۲۳، داده شده است. ترکیه واردکننده بزرگ انرژی است و کشف گازی دریای سیاه، تراز حساب جاری این کشور را تحکیم کرده و به نوبه خود به تقویت ارزش لیر کمک می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ساکاریا نخستین کشف مهم ترکیه در تلاش برای توسعه منابع انرژی داخلی و کاهش وابستگی به واردات از کشورهای روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان است.  ترکیه قصد دارد در میدان گازی ساکاریا ۴۰ چاه تولیدی دیگر تا سال ۲۰۲۸ حفاری کند. این کشور به واردات گاز به خصوص از روسیه کاملا وابسته است اما انتظار می‌رود میدان ساکاریا پس از این که به اوج تولید رسید، واردات گاز را حدود یک چهارم کاهش ‌دهد. این کشور پیش از آغاز تولید گاز از این میدان، ابتدا باید یک شبکه خط لوله فراساحلی و تاسیسات پالایش بسازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها