کد خبر: 558791
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۶:۱۲:۵۳
| |

نیمی از مردم آمریکا می‌گویند اقتصاد وارد رکود شده است

نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن است که نیمی از مردم آمریکا بر این باورند که اقتصاد این کشور همین حالا در رکود به سر می‌برد.

نیمی از مردم آمریکا می‌گویند اقتصاد وارد رکود شده است
کد خبر: 558791
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۶:۱۲:۵۳

بر اساس یک نظرسنجی انجام‌شده طی روزهای گذشته نیمی از مردم آمریکا بر این باورند که اقتصاد این کشور عملا وارد رکود شده است.

​به گزارش فارس، به نقل از نیوزویک، بر اساس این نظرسنجی  53 درصد از مردم فکر می‌کنند که اقتصاد آمریکا به طور کامل وارد رکود شده و 25 درصد گفته‌اند که در این باره هنوز مطمئن نشده‌اند، فقط 20 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی می‌گویند اقتصاد آمریکا در رکود به سر نمی‌برد.

طی ماه گذشته نگرانی‌ها نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا بین مردم این کشور به شدت افزایش یافته است. در نظرسنجی انجام‌شده در ماه می رقم کسانی که فکر می‌کردند اقتصاد آمریکا در رکود است 48 درصد بود و در مقابل 23 درصد بر این باور بودند که اقتصاد وارد رکود نشده است.

طی هفته‌های گذشته نگرانی‌ها نسبت به بروز رکود در اقتصاد آمریکا به شدت افزایش یافته است؛ چراکه نرخ تورم آمریکا به بالاترین میزان در 40 سال گذشته رسیده و شاخص داوجونز بورس آمریکا به زیر 30 هزار واحد افت کرده است.

این نظرسنجی انجام‌شده همچنین ‌‌‌‌‌‌‌اعلام کرده که اکثر مردم آمریکا بعید می‌دانند به این زودی‌ها اقتصاد این کشور بهبود پیدا کند و فقط 20 درصد شرکت‌کنندگان گفته‌اند که شرایط رو به بهبود است. مردم آمریکا همچنین نگران توانایی جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور در مدیریت اقتصاد آمریکا هستند، حتی دموکرات‌ها هم در این باره نگران هستند به گونه‌ای که فقط 45 درصد شرکت‌کنندگان طرفدار حزب دموکرات نمره خوبی به عملکرد بایدن داده‌اند و این در حالی است که سال گذشته این رقم 80 درصد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها