کد خبر: 555610
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

۱۲ کابوس اقتصادی که ایالات متحده و جهان را تهدید می‌کند

اقتصاددان‌های آمریکایی از ۱۲ کابوسی که می‌تواند ایالات متحده را در سال ۲۰۲۲ درنوردد پرده برداشتند.

۱۲ کابوس اقتصادی که ایالات متحده و جهان را تهدید می‌کند
کد خبر: 555610
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۱:۳۰:۰۰

اقتصاددان‌های آمریکایی از ۱۲ کابوسی که می‌تواند ایالات متحده را در سال ۲۰۲۲ درنوردد پرده برداشتند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی به نقل از پایگاه اقتصادی «یوروکویل» اعلام کردند، ۱۲ کابوس نیمه دوم سال ۲۰۲۲ بحران‌ها و مشکلات زیادی برای ایالات متحده به بار خواهد آورد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها این کابوس‌ها عبارت‌اند از:

 

۱. ادامه افزایش قیمت گاز

ادامه افزایش قیمت گاز که بسیاری از آمریکایی‌ها را دچار شوک خواهد کرد؛ گفته می‌شود برخی از پمپ گازهای ایالت واشینگتن خود را برای این افزایش قیمت آماده کرده و برنامه جایگاه‌ها برای اعلام قیمت‌های سه‌رقمی به‌روزرسانی شده‌اند.

این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود میزان تامین سوخت در ماه‌های آینده نیز سیر نزویلی خود را ادامه دهد.

۲. قطعی گسترده برق

حدود صد میلیون آمریکایی به ویژه در مناطق مرکزی ایالات متحده در ماه‌های تابستان با احتمال قطعی گسترده برق مواجه‌اند. گرمای شدید هوا و نیروگاه‌های فرسوده در کنار ناپایدار بودن تامین انرژی‌های پاک همگی دست به دست هم داده‌اند تا این کابوس برای ایالات متحده شکل بگیرد.

۳. افزایش قیمت مواد غذایی

تقریباً همه کارشناسان بر این باورند که افزایش قیمت مواد غذایی همچنان ادامه خواهد یافت، این در حالی است که در حال حاضر هم به ارقام جنون‌آمیزی رسیده‌اند.

۴. سبدهای وارداتی به آمریکا

سبدهای وارداتی به آمریکا نیز در سایه کمبود شدید کالا در جهان دچار مشکل شده است که کمبود شیرخشک کودکان تنها نمونه‌ای از این کابوس است.

۵.بحران غذایی

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، جهان به ویژه در بخش‌‌هایی از آفریقا به سمت بدترین بحران غذایی بعد از جنگ جهانی دوم پیش می‌رود، به نحوی که شمار افراد به شدت گرسنه بیش از دو برابر شده است.

به گفته کارشناسان، مشکلات شیوع ویروس کرونا و سپس تبعات بحران اوکراین که منجر به افزایش قیمت مواد غذایی شده از دلایل مهم پیدایش این امر است.

۶. افزایش ناآرامی‌ها

به احتمال قریب به یقین شیوع گرسنگی موجب افزایش ناآرامی‌ها خواهد شد، حوادث سری‌لانکا یکی از نمونه‌های این بحران است.

۷. افزایش نرخ بهره در آمریکا

احتمالاً بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش خواهد داد، به گفته رئیس این بانک، جنگ این نهاد علیه تورم می‌تواند مشکلات و فشارهایی در ماه‌های آینده به وجود آورد.

۸. نزولی شدن فروش خانه

افزایش نرخ بهره برای بازار مسکن آمریکا امری ویرانگر خواهد بود، این اخبار برای این بازار بسیار نگران‌کننده است زیرا باعث شده تا فروش خانه برای سومین ماه پیاپی روند نزولی را طی کند.

۹. ناتوانی در بازپرداخت وام‌های مسکن

احتمالاً ناتوانی در بازپرداخت وام‌های مسکن هم افزایش پیدا کند.

۱۰. تعدیل نیرو

با کندی اقتصاد پیش‌بینی می‌شود شاهد تعدیل نیرو باشیم، امری که  موجب می‌شود درخواست‌های دریافت بیمه بیکاری نیز افزایش پیدا کند، این در حالی است که این رقم طی چهار ماه گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

۱۱.تحت‌الشعاع قرار گرفتن بازار سهام

تمامی این خبرهای بد برای بازار سهام نیز زیان‌بار خواهند بود، بسیاری معتقدند آنچه تاکنون رخ داده تنها نقطه آغاز یک بحران است.

۱۲. به وجود آمدن رکود

بسیاری هشدار می‌دهند که رکود یا به طور بالفعل شکل گرفته یا به زودی به وقوع خواهد پیوست، آمریکایی‌ها نسبت به اقتصاد خود بدبین‌تر شده‌اند، و در یکی از نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، ۸۵ درصد از مردم ایجاد رکود را محتمل یا بسیار محتمل دانسته‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها