کد خبر: 558778
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۵:۲۵:۲۷
| |

لغو و یا تاخیر بیش از ۱۶ هزار پرواز در تعطیلات آخر هفته آمریکا

داده‌های پایگاه اینترنتی فلایت‌اور نشان می‌دهد که بیش از ۲۰۰۰ پرواز در داخل، یا خارج از ایالات متحده که قرار بود بین جمعه و یکشنبه انجام شوند لغو شده و نزدیک به ۱۴۰۰۰ پرواز دیگر به تعویق افتاده است.

لغو و یا تاخیر بیش از ۱۶ هزار پرواز در تعطیلات آخر هفته آمریکا
کد خبر: 558778
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۵:۲۵:۲۷

داده‌های پایگاه اینترنتی فلایت‌اور نشان می‌دهد که بیش از 2000 پرواز در داخل، یا خارج از ایالات متحده که قرار بود بین جمعه و یکشنبه انجام شوند لغو شده و نزدیک به 14000 پرواز دیگر در آستانه تعطیلات روز آزادی و روز پدر که هر دو روز یکشنبه جشن گرفته می‌شوند، به تعویق افتاده است.

به گزارش تسنیم، به نقل از نشریه آمریکایی هیل، بر اساس این داده‌ها، 1473 پرواز در روز جمعه لغو و 8958 پرواز با تاخیر انجام شده است، در حالی که روز شنبه 818 پرواز لغو شده و 4884 پرواز تاخیر داشته است. همچنین 419 پروازی که برای روز یکشنبه برنامه ریزی شده بود از عصر شنبه لغو شده است.

این اختلالات در بحبوحه ترافیک سنگین فرودگاه‌ها طی هفته جاری میلادی رخ داد.

ارقام ارائه شده از سوی اداره امنیت حمل و نقل آمریکا(TSA)  نیز نشان می‌دهد که حدود 2 و نیم میلیون نفر در روز جمعه از گیت‌های بازرسی فرودگاه‌ها عبور کردند.

این بالاترین ترافیک ثبت شده توسط این اداره از 28 نوامبر 2021، یعنی یکشنبه پس از روز شکرگزاری محسوب می‌شود.

صنعت خطوط هوایی جهان در دوران همه‌گیری کرونا به شدت دچار کاهش درآمد شد چرا که این ویروس مردم را از سفر منصرف کرد.

با بهبود شرایط پس از شیوع بیماری کووید-19 در تابستان گذشته، مقامات امنیت حمل و نقل  آمریکا هشدار دادند که در بیش از 100 فرودگاه در این کشور کمبود نیروی کار وجود خواهد داشت.

کارمندانی که به ویروس کرونا مبتلا شدند نیز بر مشکل کمبود نیروی انسانی در خطوط هوایی اضافه کردند. برخی از خطوط هوایی در اوایل سال جاری میلادی اعلام کردند که مجبور هستند پروازهای خود را به دلیل بیماری برخی از کارکنان خود کاهش دهند.

خطوط هوایی بزرگ از جمله دلتا و ساوت‌وست نیز هزاران پرواز را از برنامه‌های خود برای تابستان امسال حذف کرده‌اند و به عواملی مانند کمبود نیروی کار مشکلات آژانس‌های هواپیمایی و محدودیت‌های کرونایی اشاره کرده‌اند.

شرایط جوی شدید باعث لغو و تاخیر پروازها در ماه های اخیر نیز شده است.

در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس، پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل آمریکا روز شنبه، گفت که ایالات متحده ممکن است خطوط هوایی را در صورت ادامه اختلال در تعداد زیاد پروازها جریمه کند و خاطرنشان کرد که او اخیراً خودش با لغو پرواز مواجه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها