کلینتون:

ترامپ ممکن است آمریکا را از ناتو خارج کند

وزیر خارجه پیشین ایالات متحده گفت که آمریکا ممکن است در سال‌های آتی از ناتو خارج شود.

ترامپ ممکن است آمریکا را از ناتو خارج کند
کد خبر: 558595
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۱۹:۵۱:۳۴

وزیر خارجه پیشین ایالات متحده روز شنبه گفت که ایالات متحده ممکن است از ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) خارج شود.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین ایالات متحده در مصاحبه با روزنامه «فایننشال تایمز» گفت که این کشور ممکن است از ناتو خارج شود.

کلینتون همچنین اشاره کرد که ترامپ ممکن است تصمیم بگیرد که در انتخابات سال ۲۰۲۴ کاندیدا شود. با این حال، وی افزود که نمی‌داند چه کسی ممکن است او را در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه به چالش بکشد.

ترامپ در زمان تصدی سمت ریاست جمهموری سایر کشورهای عضو ناتو را به‌خاطر عدم پرداخت سهم خود در تأمین هزینه‌های این اتحاد نظامی دارند، «متخلف» خطاب کرده بود. او همچنین انتقادهای «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از ناتو را «بسیار بسیار زننده» توصیف کرده بود. ماکرون  گفته بود ناتو دچار مرگ مغزی شده است.

تمامی ۲۹ کشور عضو پیمان ناتو باید سهم خود از تأمین هزینه‌ نیروهای این اتحاد نظامی را به ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود برسانند.

در حال حاضر آمریکا ۳.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را جهت تأمین هزینه‌های ناتو خرج می‌کند. این در حالی است که بیش از ۲۰ کشور عضو این پیمان کمتر از ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به این پیمان اختصاص می‌دهند.

دولت آمریکا علاوه بر کشورهای عضو ناتو، سایر متحدان نظامی خود را نیز وادار کرده هزینه‌های بیشتری برای تأمین امنیت‌شان پرداخت کنند. روز دوشنبه ژاپن اعلام کرد جزیره‌ای غیرمسکونی به ارزش ۱۴۶ میلیون دلار را برای برگزاری رزمایش‌های ارتش آمریکا خریداری می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها