کد خبر: 536794
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۲۱:۱۵:۰۱
| |

پوتین به ماکرون:

روسیه و فرانسه نگرانی مشترکی در زمینه امنیت دارند

​رئیس‌جمهوری روسیه و همتای فرانسوی‌اش در کرملین مذاکره کردند. پوتین در این دیدار گفت: روسیه و فرانسه نگرانی مشترکی در زمینه امنیت دارند.

روسیه و فرانسه نگرانی مشترکی در زمینه امنیت دارند
کد خبر: 536794
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۲۱:۱۵:۰۱

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه بعد از سلسله تماس‌های متعدد درباره تضمین‌های امنیتی و وضعیت اوکراین امروز، دوشنبه نشست خود را در کرملین برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با ماکرون ضمن ابراز خرسندی از ملاقات همتای فرانسوی اشاره کرد: این دیدار اولین دیدار بین آن دو پس از دو سال است.

پوتین اضافه کرد: مسائل عدیده‌ای هستند که می‌توان و باید در چارچوب مستقیم بررسی کرد؛ اما به رغم آن تماس‌های ما هرگز طی این سال‌ها قطع نشده‌اند.

رئیس‌جمهوری روسیه به حجم تبادلات تجاری بین روسیه و فرانسه به رغم پاندمی کرونا اشاره کرد که طی ۱۱ ماه اخیر فرای ۷۰ درصد رشد داشته است.

او همچنین به ادامه همکاری سیاسی مشترک در سطوح عدیده و نیز تقویت روابط در زمینه انسانی اشاره کرد.

پوتین افزود: باید تاکید کنم که می‌فهمم ما نگرانی‌های مشترکی در زمینه وقایع امنیتی در اروپا داریم.

وی خطاب به ماکرون گفت: دوست دارم از شما بابت این که فرانسه به شکل فعال و با موضعی ثابت در ایجاد تصمیمات اولیه در این زمینه مشارکت دارد، تشکر کنم، این امر از ابتدای روابط ما در دوره جدید تداوم داشته است.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه اشاره کرد، این دیدار در این روز انجام می‌شود زیرا مصادف با سالروز امضای ۳۰ سند اساسی در زمینه ایجاد روابط ویژه بین روسیه و فرانسه است.

وی تصریح کرد: همانطور که گفتم فرانسه به شکل فعال در حل مسائل محوری امنیت اروپا مشارکت دارد این کار را روسای جمهوری قبلی هم انجام داده‌اند. این امر شامل بحران به وجود آمده بعد از حمله گرجستان به اوستیای جنوبی و وضعیت توافقنامه مینسک و نیز تنظیم فعالیت چارچوب نورماندی می‌شود. من حجم تلاش‌های رهبری کنونی فرانسه و شخص ماکرون را به منظور پایان بحران مربوط به تضمین امنیتی براساس اصولی برابر در اروپا و نیز حل بحران داخلی اوکراین همسایه جنوبی شرقی روسیه شاهدم.

رئیس‌جمهوری فرانسه نیز بر لزوم مسؤولیت پذیری همه طرف‌ها در حل تنش" سخت" که در اروپا به دلیل بحران اوکراین به وجود آمده، تاکید کرد.

ماکرون گفت: اوضاع دشوار اروپا باعث نگرانی ماست، لذا باید همه به شکل مسؤولانه عمل کنیم. ما اصولی برای مذاکرات شفاف و الزام آور و فراگیر در سال ۲۰۱۹ ارائه کردیم، این مذاکره در حال حاضر بیش از گذشته حیاتی و مهم است. این تنها مساله‌ای است که به تضمین امنیت و ثبات اروپا منجر خواهد شد.

ماکرون همچنین تاکید کرد: باعث خوشحالی است که می‌توانم به شکل مفصل تمام مسائل را بحث کنم ما باید بررسی پاسخ گروهی مفید برای روسیه و اروپا به شکل برابر را بررسی کنیم. چنین پاسخی منجر به اجتناب از جنگ و برقراری ثبات و شفافیت و اعتماد برای همه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها