کد خبر: 558535
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۱۵:۲۱:۲۶
| |

تاکید میقاتی بر لزوم تسریع فرآیند انتخاب نخست وزیر و تشکیل دولت

​نخست وزیر موقت لبنان در سخنانی از تمامی گروه‌های سیاسی لبنانی خواست که فرآیند انتخاب نخست وزیر و شکل‌گیری دولت را تسریع بخشند و در این زمینه حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

تاکید میقاتی بر لزوم تسریع فرآیند انتخاب نخست وزیر و تشکیل دولت
کد خبر: 558535
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۱۵:۲۱:۲۶

نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان در جریان جشن فارغ التحصیلان دانشگاهی در شمال لبنان هشدار داد که تأخیر در فرایند اجرای اصلاحات اقتصادی، بحران فعلی لبنان را عمیق‌تر می‌سازد و روند بهبود شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری چینی شینهوا، نخست وزیر موقت لبنان  تاکید کرد که دیگر زمانی برای عقب انداختن انتخاب نخست وزیر و تشکیل دولت وجود ندارد و باید در این زمینه سرعت عمل به خرج داد.

وی ادامه داد: نقشه و راه حل موجود در لبنان و دریچه واقعی اصلاح شرایط فعلی در توافق اولیه دولت با صندوق بین المللی پول نهفته است و می‌بایست طبق آن توافق جهت بهبود شرایط اقتصادی، مالی و اجتماعی لبنان گام برداشت.

وی با بیان اینکه دولتش چندین طرح اصلاحی را تصویب کرده که در انتظار همکاری و  تصویب در پارلمان است، تاکید کرد: هرگونه تاخیر در این فرآیند بهبود شرایط را سخت، دشوار و پرهزینه‌تر خواهد ساخت.

میقاتی درباره تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های اخیر که از انتخاب مجدد وی بعنوان نخست وزیر، صحبت می‌کنند، گفت: هیچ‌گاه از مسئولیت‌پذیری و خدمت به کشور به‌ویژه در مراحل حساس و خطرناک تردیدی نداشته‌ام.

وی تاکید کرد: با اعتقادات شفاف ملی و شخصی آماده خدمت رسانی به مردم هستیم اما تبدیل جایگاه نخست وزیری و شخص نخست وزیر به موضوع تسویه‌حساب‌های شخصی را قاطعانه رد می‌کنیم.

در همین راستا دفتر ریاست جمهوری لبنان چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای خبر از آغاز رایزنی‌ها با پارلمان این کشور برای انتخاب نخست وزیر جدید و شکل‌گیری دولت در ۲۳ ژوئن خبر داد.

 نامزدی نخست وزیر منتخب برای تشکیل دولت در حالی صورت می‌گیرد که لبنان از اواخر سال ۲۰۱۹ با بحران‌های درهم تنیده سیاسی، اقتصادی، معیشتی و بهداشتی بی سابقه‌ای مواجه است که بانک جهانی آن را بدترین بحران در جهان پس از جنگ جهانی دوم می‌داند.

این بحران‌ها با تشدید بیکاری و تورم و کاهش درآمدها و پس‌اندازها در بحبوحه افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها با کمبود سوخت، برق و دارو، منجر به سقوط پول محلی و افزایش نرخ فقر به ۸۲ درصد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها