کد خبر: 538091
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۶ ۱۲:۵۱:۲۰
| |

میقاتی، نخست وزیر لبنان:

در انتخابات پارلمانی نامزد نمی‌شوم/ نگران اقبال ضغیف سنی‌ها در انتخابات هستم

به نظر می‌رسد دولت نجیب میقاتی اقدامات لازم را برای برگزاری انتخابات پارلمانی اتخاذ کرده است و دلایلی برای به تأخیر انداختن و برگزار نشدن آن وجود ندارد.

در انتخابات پارلمانی نامزد نمی‌شوم/ نگران اقبال ضغیف سنی‌ها در انتخابات هستم
کد خبر: 538091
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۶ ۱۲:۵۱:۲۰

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان به صورت جدی قصد برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد خود یعنی در ماه مه را دارد. دلایلی برای به تاخیر انداختن آن از جمله نگرانی درباره حمایت مالی وجود ندارد. در دوره اخیر مشکل نیاز لبنان به پول مطرح شد. تعدادی از سفرای کشورهای بزرگ از مسؤولان لبنانی درباره بودجه انتخابات سوال کردند بدون اینکه بگویند آماده حمایت از دولت لبنان هستند به جز هیئت‌های سفارت آمریکا و سازمان ملل.

به گزارش ایسنا، دو سوال اصلی که این دو هیئت مطرح کردند درباره جدیت مقامات لبنان برای برگزاری انتخابات و احترام به موعد آن و پولی که لبنان برای برگزاری آن نیاز دارد، است. از این دو شرط مشخص شد که این دو هیئت آماده فراهم کردن بقیه پول لازم هستند.

میقاتی گفت، هیچ کسی نباید سرنوشت انتخابات را به پول ربط دهد و تعطیلی یا به تاخیر انداختن آن را توجیه کند. انتخابات در موعد مشخص برگزار خواهد شد و دولت تقریباً در حال پایان اقدامات لازم برای برگزاری این انتخابات است.

وی گفت، براساس پیش بینی‌ها ما به ۱۵ میلیون دلار برای برگزاری انتخابات در داخل و خارج نیاز داریم. دو سوم این مبلغ تهیه شده است و برای تهیه بقیه آن مشکلی نداریم. طرف‌های بین‌المللی هستند که به ما گفتند آماده حمایت مالی هستند به شرط اینکه در مسائل لجستیکی و فنی خرج شود تا اینگونه تفسیر نشود که مداخله مستقیم در انتخابات است.

میقاتی گفت، گروه‌های زیادی هستند که خواهان انتخابات نیستند؛ اما جرأت این را ندارند که این مساله را به صورت آشکار اعلام کنند یا اینکه به تعویق انتخابات اشاره کنند.

وی تاکید کرد: من از زمانی که ریاست دولت را برعهده گرفتم گفتم که برای انتخابات نامزد نمی‌شوم. درخواست‌هایی از خارج و داخل برای نامزد شدن وجود دارد؛ اما من نمی‌خواهم در انتخابات نامزد شوم. یک ماه فرصت داریم و من تصمیم نهایی را بررسی می‌کنم؛ اما علاقه‌ای به نامزدی در انتخابات ندارم و این مساله هیچ ربطی با با کناره گیری سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و جریان مستقل از مشارکت در انتخابات ندارد. من عضو جریان المستقبل نیستم و به تصمیم آن کاری ندارم. من خودم این تصمیم را براساس ارزیابی اوضاعی که در انتخابات و مابعد آن داریم این تصمیم را گرفتم. با اینکه بارها بر رأی گیری تاکید کرده و با تحریم رای گیری توسط سنی‌ها مخالفت کرده‌ام؛ اما نگران استقبال ضعیف آنها از انتخابات هستم. برای همین همچنان خواهان مشارکت هستم. من و جریان من انتخابات را تحریم نخواهیم کرد. هیچ کسی نباید انتخابات را تحریم کند. این موضع ربطی به نامزدی یا عدم نامزدی من در انتخابات ندارد. من از لیست انتخاباتی در طرابلس حمایت می‌کنم. چه نماینده باشم و چه نماینده نباشم موضع من ابقا در حیات سیاسی و فعالیت اجتماعی در طرابلس است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها