کد خبر: 558184
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۵:۲۲:۲۳
| |

نوری المالکی:

دولت عراق اقدامات لازم را برای جلوگیری از تجاوزات ترکیه اتخاذ کند

نخست‌وزیر اسبق عراق و رئیس ائتلاف «دوله القانون» در این کشور حمله اخیر ترکیه به منطقه کردستان را مردود خواند و از بغداد خواست که اقدامات لازم را برای توقف تجاوزات اتخاذ کند.

دولت عراق اقدامات لازم را برای جلوگیری از تجاوزات ترکیه اتخاذ کند
کد خبر: 558184
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۵:۲۲:۲۳

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دوله القانون» و نخست‌وزیر اسبق عراق، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، در بیانیه‌ای به حملات مکرر ترکیه به خاک عراق واکنش نشان داد.

​به گزارش فارس، بنابر گزارش پایگاه خبری «ناس نیوز»، نوری المالکی گفت: «تعرض به حاکمیت عراق از طرف هر کشوری که باشد، مردود است. دولت باید اقدامات لازم برای متوقف‌سازی این تجاوزات را اتخاذ کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «تکرار نقض حریم عراق در منطقه کردستان توسط ترکیه و شهید و زخمی شدن افراد به روابط عراق و ترکیه آسیب جدی می‌رساند.»

المالکی در پایان ضمن دعای رحمت برای شهدا و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان و مصدومان، افزود: «این تجاوزهای مکرر می‌طلبد که عراق در موضع خود بازنگری کند و جلوی تجاوزاتی از این دست را بگیرد.»

این بیانیه در حالی صادر شده است که «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق نیز، دیشب، در بیانیه‌ای تصریح کرد که در برابر حملات ترکیه به منطقه کردستان عراق ساکت نخواهند ماند.

رسانه‌های کُردی، ظهر روز گذشته از حمله پهپادی به چند ساختمان در بخش «سنونی» شهر سنجار خبر دادند. پایگاه خبری شبکه «کوردستان۲۴» به نقل از شاهدان عینی گزارش داده بود که در این حمله شش نفر کشته شده‌اند؛ با این حال برخی از رسانه‌ها شمار کشته‌ها را چهار نفر گزارش کردند.

  طبق گفته رسانه‌های عراقی، ترکیه در این حمله مناطق غیرنظامی را هدف قرار داده که در پی آن تعدادی از شهروندان به شدت مجروح شدند.

پایگاه خبری شبکه «العهد» نیز گزارش داد که به دنبال این حمله یک کودک جان خود را از دست داده است. با این حال، سازمان مبارزه با تروریسیم منطقه کردستان عراق در بیانیه‌ای مدعی شد که ترکیه مواضع حزب کارگران کردستان را هدف قرار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها