حمله راکتی به پایگاه ترکیه در شمال عراق

منابع خبری شامگاه پنجشنبه از حمله راکتی به پایگاه ترکیه در شمال عراق خبر دادند.

حمله راکتی به پایگاه ترکیه در شمال عراق
کد خبر: 556754
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۰ ۰۷:۳۹:۳۸

برخی منابع خبری از اصابت چهار راکت به پایگاه زلیکان در استان موصل واقع در شمال عراق که محل استقرار نیروهای ترکیه است خبر داده‌اند.

به گزارش فارس، این پایگاه هفته گذشته هم هدف حمله قرار گرفته بود. در آن حمله که پنجشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد پایگاه زلیکان با چند فروند پهپاد و راکت مورد حمله قرار گرفت.

پایگاه زلیکان قبل‌تر از آن در روز اول خرداد هم هدف حمله پهپادی قرار گرفته بود. در آن حمله، بیش از چهار فروند پهپاد به سمت پایگاه اشغالگران ترکیه‌ای در بعشیقه حمله کرده بودند.

«درمان طاووس ملک» سخنگوی نظامی احرار سنجار هفته پیش گفته بود: «ما به اشغال ترکیه‌ای در مورد عواقب ادامه تجاوزات مکرر به اراضی عراق و شهرهای امن آن هشدار داده بودیم و عملیات ما در پاسخ به تجاوزات اخیر این کشور در حومه کرکوک و دهوک صورت گرفت».

سخنگوی احرار سنجار در پایان تاکید کرد: «عملیات ما تا زمانی که اشغال با وحشی‌گری و تجاوزاتش ادامه داشته باشد، ادامه خواهد داشت و آنچه قبلا گفتیم را تایید می‌کنیم که حمله به هر وجب از خاک عراق را حمله به سنجار می‌دانیم».

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

ترکیه از آوریل گذشته چندین عملیات نظامی را به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و درباره احتمال حمله به منطقه سنجار در غرب استان نینوی هشدار داده است. این موضوع با واکنش منفی در میان گروه‌های سیاسی و نظامی عراق مواجه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها