باخت بزرگ ایران/ بی‌عملی ایران باعث شده اروپا از مصر گاز وارد کند!

به دنبال حمله روسیه به اوکراین، کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا وابستگی خود به واردات نفت و گاز از روسیه را کاهش دهند.

باخت بزرگ ایران/ بی‌عملی ایران باعث شده اروپا از مصر گاز وارد کند!
کد خبر: 558046
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۰۶:۴۵:۰۰

اسرائیل، مصر و اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه ۲۵ خرداد (۱۵ ژوئن) توافق افزایش فروش گاز مایع طبیعی به اتحادیه اروپا را امضا کردند.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین، کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش‌اند تا وابستگی خود به واردات نفت و گاز از روسیه را کاهش دهند.

توافق اخیر با حضور نمایندگان سه طرف در قاهره امضا شد و چنان که اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفته است مصر گاز دریافتی از اسرائیل را برای صادرات به اروپا از طریق دریا، به حالت مایع درمی‌آورد.

فن در لاین، در نشست خبری مشترک با وزرای انرژی اسرائیل و مصر، در قاهره، گفت: «از امضای این توافق تاریخی به گرمی استقبال می‌کنم.»

فن در لاین که پیش‌تر در هفته جاری به اسرائیل سفر کرده بود، گفت توافق جدید بخشی از تلاش‌های اروپا برای متنوع کردن منابع انرژی و کاهش وابستگی به روسیه، و واردات انرژی از «دیگر تامین‌کنندگان مورد اعتماد» است. او گفت به دنبال کشف منابع عمده انرژی ساحلی در سال‌های اخیر در اسرائیل و مصر، این دو کشور صادر‌کنندگان نوظهور گاز به شمار می‌روند.

طبق توافق جدید، اتحادیه اروپا به مصر و اسرائیل در افزایش تولید گاز و اکتشاف منابع در آب‌های سرزمینی این دو کشور کمک خواهد کرد. میزان واردات گاز اروپا از هر یک از این دو کشور خاورمیانه به طور دقیق اعلام نشده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها