محمود عباس توقف کامل روند صلح را اعلام کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان با اعلام آمادگی تشکیلات برای مشارکت در هرگونه تلاشی در مسیر صلح، بار دیگر تاکید کرد، تمامی اقدامات لازم برای حمایت از فلسطینی‌ها و توقف جنایات اشغالگران که به سطح غیرقابل قبولی رسیده، باید در پیش گرفته شود.

محمود عباس توقف کامل روند صلح را اعلام کرد
کد خبر: 557961
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۳:۳۸:۰۹

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی با نیکوس آنستازیادس، رئیس جمهور قبرس در شهر نیکوزیا اظهار کرد: رئیس جمهور قبرس در جریان توقف کامل تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه ما قرار گرفت و مطلع شد که توقف این اقدامات به دلیل موضعگیری‌های کابینه فعلی اسرائیل است که تمامی توافقنامه‌های اعلام شده با ما را لغو و راه‌حل دوکشوری را نه تنها رد کرده بلکه در راستای نابودی آن تلاش می‌کند، ما نیز در این دیدار تاکید کردیم که با توجه به نبود چشم انداز سیاسی و حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین، امکان سکوت و یا تحمل این شرایط وجود ندارد و ما به رایزنی‌ها برای جلب حمایت‌های بین‌المللی جهت مقابله با این چالش‌های جدی و اتخاذ اقداماتی بازدارنده و دوری از سیاست یک بام و دو هوا ادامه خواهیم داد و مجبور خواهیم شد اقدامات قانونی لازم برای حمایت از مردم‌مان و مقابله با جنایات رژیم اشغالگر را در پیش بگیریم.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عباس در ادامه گفت: با وجود همه اینها ما برای مشارکت در هر گونه تلاشی جهت برقراری صلح و یا ابتکارعمل‌های متکی بر اصل مشروعیت بین‌المللی که به برقراری صلح، امنیت و ثبات برای همه در منطقه منجر شده و اتمام اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطین با پایتختی قدس شرقی را رقم می‌زند، آماده هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه برای سفری سه روزه وارد قبرس شد و با برخی مسؤولان از جمله سفرای کشورهای عربی دیدار کرد. عباس پس از نشستی دوجانبه با رئیس جمهور قبرس، نشستی نیز با حضور هیات‌های دو طرف داشت.

عباس در این دیدار در راستای تقدیر از نقش رئیس جمهور قبرس در تقویت روابط دوستانه و همکاری‌ها میان دو طرف و نیز حمایت او از تلاش‌ها برای برقراری صلح، آزادی و استقلال، نشان بزرگ کشور فلسطین را به او اعطا کرد. در مقابل آنستازیادس نیز به پاس تلاش‌های محمود عباس در تقویت دوستی و همکاری میان فلسطین و قبرس، نشان بزرگ این کشور را به او تقدیم کرد.

عباس به محض ورودش به نیکوزیا با سفرای کشورهای عربی مستقر در قبرس دیدار کرده و آخرین تحولات مربوط به مساله فلسطین و جنایات مستمر اسرائیلی‌ها در حق فلسطینی‌ها به ویژه در قدس، مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی قدس را شرح داده و آنها را در جریان رایزنی‌های جاری و تلاش‌های فعلی برای احیای روند صلح قرار داد.

در نتیجه این دیدار یک یادداشت تفاهم و همکاری شامل همکاری در حوزه تقویت روابط دوجانبه و هماهنگی درباره مسائل مربوط به برابری و توانمندسازی زنان با همکاری با وزارت امور زنان و همکاری در زمینه مسائل دیپلماتیک و تبادل اطلاعات در برنامه‌های آموزشی و تبادل دانشجو امضا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها