کد خبر: 548023
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۹:۴۱:۱۱
| |

عباس در گفت و گو با بلینکن خواستار پایان اشغالگری اسرائیل در مناطق فلسطینی شد

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت و گو با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا خواستار پایان اشغال فلسطین به پایتختی «قدس شرقی» توسط رژیم صهیونیستی شد.

عباس در گفت و گو با بلینکن خواستار پایان اشغالگری اسرائیل در مناطق فلسطینی شد
کد خبر: 548023
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۹:۴۱:۱۱

عباس و بلینکن امروز (سه شنبه) در یک گفت و گوی تلفنی درباره آخرین تحولات در سرزمین‌های فلسطین به ویژه قدس و مسجد الاقصی تبادل نظر کردند. 

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری «وفا»، در این تماس تلفنی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصویری از حملات وحشیانه نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل و گروه‌های شهرک‌های یهودی‌نشین افراطی که به شکل روزانه به مسجد الاقصی یورش می‌برند انتقاد کرد.

محمود عباس با بیان اینکه این حملات باعث مجروح شدن و دستگیری صدها نفر از مردم فلسطین شده است بر رد کامل هرگونه تغییر در وضعیت تاریخی موجود تاکید کرد. 

وی بر اهمیت ایجاد افق سیاسی که منجر به پایان اشغال سرزمین فلسطین به پایتختی قدس شرقی و توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی و ضرورت پایبندی این رژیم به توافقات امضا شده تاکید کرد و خواستار بازگشایی سریع کنسولگری آمریکا در شهر قدس شد. 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که در صورتیکه این حملات به شهرها، روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی و کشتار فلسطینی‌ها و سایر حملات وحشیانه علیه مردم ما ادامه یابد، عواقب وخیم و غیر قابل تحملی به دنبال خواهد داشت. 

وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که رژیم اسرائیل را به ضرورت پایبندی به وضعیت تاریخی مسجد الاقصی و آزادی و امنیت نمازگزاران و دسترسی آن‌ها به مسجد الاقصی، آگاه کرده است.   

بلینکن همچنین بر مخالفت کشورش با خشونت شهرک نشینان، تخریب خانه‌های فلسطینیان و اخراج ساکنان آن‌ها و حمله ارتش رژیم اسرائیل به مناطق تحت کنترل فلسطینیان تاکید کرد و از رژیم اسرائیل خواست تا اقداماتی را برای بهبود شرایط انجام دهد. 

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای یافتن افق سیاسی رایزنی می‌کند، افزود: تا آن زمان برای بهبود کیفیت زندگی فلسطینی‌ها گفت و گو می‌کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها