کد خبر: 548369
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ۱۰:۳۴:۰۷
| |

گزارش تایوان از توانمندی‌های موشکی و پهپادی ارتش این کشور

​یک نهاد مسئول تسلیحات سازی وابسته به ارتش تایوان اعلام کرد، این جزیره در حال توسعه موشک‌هایی با قابلیت حمله به پایگاه های هوایی دشمن و سرنگون سازی موشکهای کروز و همچنین پهپادهایی با قابلیت هدف گرفتن مبداهای شلیک آنها است.

گزارش تایوان از توانمندی‌های موشکی و پهپادی ارتش این کشور
کد خبر: 548369
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ۱۰:۳۴:۰۷

تایوان سال گذشته میلادی اقدام به تصویب بودجه نظامی مضاعفی به ارزش ۸.۲۰ میلیارد دلار برای پنج سال آینده همچنان که تنشهایش با چین به سطح بالای جدیدی رسیده، کرد. در ماه های گذشته هواپیماهای نیروی هوایی چین مکررا وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شده اند در حالی که چین ادعای تعلق داشتن این جزیره به خاک خودش را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از  خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع این جزیره در ماه گذشته میلادی در راستای تقویت قدرت رزمی آن گفت که تایوان قصد دارد ظرفیت تولید سالانه موشک خود را بیش از دو برابر کند و به نزدیک به ۵۰۰ فروند موشک برای سال جاری میلادی برساند.

مؤسسه ملی علوم و فناوری چانگ‌شان که متعلق به ارتش تایوان است در گزارش اخیر خود به پارلمان این جزیره که نسخه‌ای از آن توسط رویترز مشاهده شد، جزئیات بیشتری از آنچه موشک‌ها و پهپادهای در دست تولید آن می‌توانند در جنگ انجام دهند، ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، یک موشک مخصوص حمله زمینی تحت عنوان موشک هسیونگ شنگ، به گفته کارشناسان می‌تواند تا میزان ۱۰۰۰ کیلومتر برد داشته باشد و در دو نسخه عرضه می‌شود: یکی با کلاهک انفجاری قوی برای هدف گرفتن پناهگاه‌ها و مراکز فرماندهی مستحکم و دیگری با مهمات "پخش شونده" برای از بین بردن تاسیسات فرودگاهی.

چیه چانگ، محقق بنیاد سیاست ملی مستقر در تایپه گفت که موشک هسیونگ شنگ می‌تواند به اکثر پایگاه‌های تحت فرماندهی واحد فرماندهی حوزه شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین از جمله پایگاه‌های نزدیک شهر شانگهای و استان ژجیانگ دسترسی پیدا کند.

او بیان کرد: این قابلیت می‌تواند ظرفیت ارتش تایوان را برای به تأخیر انداختن یا فلج کردن سرعت حمله نیروهای کمونیست چین به تایوان افزایش دهد و اجرای یک جنگ سریع را برای آنها دشوار کند.

همچنین بر اساس این گزارش، موشک زمین به هوای پیشرفته Sky Bow III برای سرنگونی موشک‌های بالستیک و کروز و همچنین جت‌های جنگنده طراحی شده است.

این برنامه‌های تایوان مربوط به قبل از حمله روسیه به اوکراین است، اما این جنگ محرک راه افتاد گفتگوهایی در تایوان درباره درسهایی که این جزیره می‌تواند در قبال دفع حمله احتمالی چین از جمله با چگونگی مقاومت اوکراین در برابر یک نیروی دارای برتری عددی اعمال کند، شده است.

یکی از منابع امنیتی غربی مستقر در تایوان به رویترز گفت که اگرچه تایوان تجهیزاتی مانند موشک‌های ضد کشتی هارپون را از آمریکا دریافت می‌کند، برنامه موشکی خود این جزیره نیز کمک خواهد کرد که مانند اوکراین مجبور به اتکا به منابع خارجی نباشد.

این موسسه هم چنین گفت پهپادهایی که اوکراین از آنها علیه ارتش روسیه استفاده کرده است، می توانند به سایت‌های پرتاب موشک  دشمن حمله کنند یا به عنوان طعمه برای کمک به شناسایی رادارهای دشمن عمل کنند و چهار تاسیسات جدید شامل پایگاه‌ها و کارخانه‌های تعمیر نیز تا سال ۲۰۲۵ برای پهپادهای جدید ساخته خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها