کد خبر: 557798
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۸:۵۴:۱۵
| |

وزیر دفاع آلمان:

به زودی توپخانه های هویتزر را به اوکراین ارسال می‌کنیم

وزیر دفاع آلمان در پیامی گفت که کشورش بعد از تکمیل آموزش نیروهای اوکراینی، توپخانه‌های هویتزر را برای این کشور ارسال خواهد کرد.

به زودی توپخانه های هویتزر را به اوکراین ارسال می‌کنیم
کد خبر: 557798
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۸:۵۴:۱۵

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان روز سه شنبه گفت آموزش نیروهای اوکراینی برای کار با توپخانه‌های هویتزر ساخت این کشور به زودی کامل می‌شود و قرار است بهره‌برداری از این سلاح‌ها آغاز شود.

به گزارش ایرنا، به نقل از رویترز، اوکراین از غرب خواسته است تا توپخانه‌های بیشتر و بهتری برای این کشور ارسال شود. کشورهای غربی وعده تسلیحات استاندارد ناتو را به کی‌یف داده‌اند ولی می‌گویند ارسال این سلاح‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد.

لامبرشت در جریان بازدید از یک پایگاه نظامی در شهر راینباخ در غرب آلمان به خبرنگاران گفت: آموزش توپخانه‌های پنزرهابیتز۲۰۰۰ برای سربازان اوکراینی به زودی به اتمام می‌رسد و از این پس می‌توان از آنها برای جبهه اوکراین استفاده شود.

پنزرهابیتز۲۰۰۰ یکی از قدرتمندترین توپخانه‌های خودکششی ساخت آلمان است که قادر است اهدافش را در فاصله ۴۰ کیلومتری نابود کند. آلمان در ماه می متعهد شد که هفت هویتزر خودکششی را به کی‌یف ارسال کند.

لامبرشت جزئیاتی در مورد زمان ارسال هویتزرها به اوکراین ارائه نکرد. وی گفت: اولین هویتزرها پس از تکمیل آموزش سربازان به اوکراین تحویل داده می شود.

میخائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین دیروز در پیامی توئیتری درخواست ارسال هزار فروند توپخانه هویترز، ۵۰۰ دستگاه تانک و هزار فروند هواپیمای بدون سرنشین را به آلمان داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها