کد خبر: 557767
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۶:۱۲:۴۸
| |

اُفت بیش از ۴۰ درصدی سهام مدرنا و فایزر

با فروکش شدن موج کووید اومیکرون در ایالات متحده، سهام مدرنا، فایزر سقوط کرده است و شرکت فایزر چشم انداز درآمد 2022 را با وجود فروش قوی واکسن کووید و ضد ویروس در سه ماهه اول کاهش داده است.

اُفت بیش از ۴۰ درصدی سهام مدرنا و فایزر
کد خبر: 557767
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۶:۱۲:۴۸

رادیو اس بی سی استرالیا در گزارشی اذعان داشته است که در بازار سهام آمریکا شرکت فایزر 15 درصد، بیونتک 35 درصد و مدرنا بیش از 40 درصد سقوط داشته است. این رسانه با اشاره به دلیل افت کمتر سهام شرکت فایزر به دلیل تولید قرص ضد ویروسی پاکسلویید پیش بینی کرده که عدم استقبال از واکسن به فایزر به قرص های آن نیز رسیده و مجددا سهام این شرکت افت خواهد داشت.

​به گزارش فارس، گفتنی است شبکه سی ان بی سی نیز در ماه های گذشته به این مسئله اذعان داشته و بیان کرده بود «با فروکش شدن موج کووید اومیکرون در ایالات متحده، سهام مدرنا، فایزر سقوط کرده است» این شبکه در گزارش دیگری نیز مدعی شده است که شرکت فایزر چشم انداز درآمد 2022 را با وجود فروش قوی واکسن کووید و ضد ویروس در سه ماهه اول کاهش داده است.

با این تفاسیر به نظر می رسد شرکت های بزرگ جهانی تولید کننده واکسن به دلیل ثبات نسبی وضعیت ویروس کرونا در جهان با افت عمده ارزش سهام مواجه شده اند.

گزارش رسانه های مختلف جهانی حاکی از آن است که این رویه کاهش ارزش سهام شرکت های تولید کننده واکسن همچنان ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها