کد خبر: 557530
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۱۶:۵۸:۴۴
| |

روایت اسپوتنیک از عملکرد نفتالی بنت؛ شکست‌های بزرگ، دستاورد ناچیز

خبرگزاری روسی اسپوتنیک، یک سال حضور نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدرت را یادآور شد و نوشت: تل آویو در این یکسال شاهد شکست های بزرگ و دستاورد ناچیز بود.

روایت اسپوتنیک از عملکرد نفتالی بنت؛ شکست‌های بزرگ، دستاورد ناچیز
کد خبر: 557530
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۱۶:۵۸:۴۴

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی تحت عنوان «شکست های بزرگ و دستاورد ناچیز» افزود: در اواسط ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ که بنت نخست وزیر شد قول بهبود وضعیت شهروندان عادی ساکن سرزمین های اشغالی را داد. وی همچنین قول داد امنیت را ارتقا دهد. یکسال گذشت و وی کارنامه درخشانی در زمینه تحقق این وعده ها ندارد.

به گزارش ایرنا، در این گزارش در خصوص برخی ناکامی های نفتالی بنت آمده است: بنت در مراسم آغاز به کار دولت خود در ۱۳ ژوئن سال ۲۰۲۱، مهار برنامه هسته ای ایران و بهبود تصویر جهانی اسرائیل را وعده داد که هیچ یک محقق نشد. بنت در حوزه داخلی وعده های بسیار بیشتری داد و قول داد امنیت را ارتقا داده و شکاف را در جامعه اسرائیل کاهش دهد. وی وعده داد اقتصاد را که از پیامدهای کرونا رنج می برد ترمیم کرده و به اعراب ساکن سرزمین های اشغالی که از تامین مایحتاج روزمره خود عاجز هستند، کمک کند.

اسپوتنیک درباره شکست های بنت نوشت: وی گرچه اصلاحاتی انجام داد اما این اصلاحات آنقدر ناچیز و کند بودند که به چشم کسی نیامد.

این گزارش به وضعیت آرام کرونا در سرزمین های اشغالی قبل از روی کار آمدن بنت اشاره کرد و نوشت: باوجودی که پیش از روی کار آمدن بنت وضعیت سلامت مردم بسیار خوب بود اما در دوران وی که همزمان با شیوع اومیکرون بود آمار مبتلایان و فوتی ها به شدت بالا رفت.

اسپوتنیک نوشت: دولت بنت نسبت به گسترش کرونا و فشار روی بیمارستان ها بی توجه بود و ممنوعیت های لازم را اعمال نکرد. تجهیزات، دارو و نیروی کافی در اختیار بیمارستان ها قرار نگرفت و کیفیت و سرعت خدمات کاهش یافت.

براساس این گزارش، در ماه ژانویه، در اوج موج پنجم، یک نظرسنجی نشان داد که ۶۳ درصد اسرائیلی ها از عملکرد دولت در خصوص کرونا راضی نیستند و ۶۲ درصد نیز از عملکرد بنت ناراضی هستند.

این رسانه روسی تصریح کرد: نارضایتی از بنت به حوزه درمانی محدود نمی شود و ساکنان سرزمین های اشغالی از بالا رفتن هزینه های زندگی، برق و سوخت، ترافیک های بی پایان و افزایش قیمت کالاها ناراضی هستند.

این گزارش به کشته شدن ۱۹ صهیونیست در عملیات مبارزان فلسطینی اشاره کرد و نوشت: تعداد کشته های اسرائیل در عملیات های فلسطینی ها امسال نسبت به سال های قبل بیشتر بوده است و این موضوع، ادعای دولت درباره تلاش برای افزایش امنیت را زیرسئوال می برد.

اسپوتنیک، گسترش اعتراضات مردمی در فضای مجازی و اعتراضات حزبی و خیابانی را یادآور شد و نوشت: نظرسنجی هایی که سقوط زودهنگام دولت بنت را پیش بینی می کنند بسیار زیاد شده اند.

یکی از این نظرسنجی ها پیش بینی کرد حزب یامینا به رهبری بنت تنها پنج کرسی از ۱۲۰ کرسی مجلس اسرائیل را در انتخابات آتی به دست خواهد آورد و به سختی از آستانه عبور خواهد کرد. این نظرسنجی همچنین پیش‌بینی کرد که ائتلاف کنونی ۵۳ کرسی به دست خواهد آورد که هشت کرسی کمتر از تعداد کرسی لازم برای تشکیل دولت است.

براساس گزارش اسپوتنیک، نفتالی بنت تا حدودی توانسته تحولاتی در روابط تل آویو با برخی دولت های عرب منطقه و دولت آمریکا ایجاد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها