مادورو:

از تجربیات و توانمندی‌های ایران در حوزه توسعه دانش و فناوری استفاده می‌کنیم

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با همراهی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری بازدید کرد.

از تجربیات و توانمندی‌های ایران در حوزه توسعه دانش و فناوری استفاده می‌کنیم
کد خبر: 557518
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۱۵:۳۹:۳۶

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا و هیئت همراه از جمله گابریلا سرویلیا خیمنس وزیر علوم و فناوری و ویلمار کاسترو سوتلدو وزیر کشاورزی ونزوئلا با همراهی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مستقر در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری بازدید کرد و از نزدیک در جریان ساخت و تولید محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت قرار گرفت تا زمینه ورود محصولات ایران‌ساخت و خدمات این شرکت‌ها به بازار ونزوئلا فراهم شود.

​به گزارش فارس، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس‌جمهوری ونزوئلا با بیان این‌که همکاری‌های فناورانه میان دو کشور در قالب پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه می‌یابد، ادامه داد: ایران پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه فناوری کسب کرده است و به محصولات قابل توجهی در این حوزه دست یافته است.

وی با اشاره به الهام بخش بودن توانمندی های ایران در این حوزه عنوان کرد: ما از شما در حوزه ایجاد و توسعه پارک‌های فناوری الهام گرفته‌ایم و بسیار علاقه‌مندیم با کمک، همراهی و حمایت شما این کار را در ونزوئلا انجام دهیم.

بازدید از محصولات ایران‌ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان

در نخستین بخش از این بازدید، توانمندی‌های شرکت دانش بنیان آریا طب فیروز به رئیس جمهوری ونزوئلا و همراهانش معرفی شد. این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و خط تولید همودیالیز فعالیت می‌کند و محصولات ایران‌ساخت خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

همچنین فعالان فناور شرکت دانش‌بنیان زیست تخمیر، محصولات و دستاوردهایشان را به رئیس‌جمهوری ونزوئلا و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری کشورمان معرفی کردند.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت دانش‌بنیان زیست‌تخمیر، در زمینه پروبیوتیک‌ها است و این شرکت توانسته با روشی فناورانه، طیف متنوعی از محصولات ویتامینی و فراورده‌های پروبیوتیک را تجاری سازی کند.

بازدید از زیرساخت‌ها و امکانات شرکت پارس آنلاین که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کند، بخش دیگری از برنامه امروز مادورو و همراهان وی در پارک فناوری پردیس بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها