کد خبر: 549965
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۲:۰۰:۵۱
| |

ابراز امیدواری مادورو به تقویت همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه انرژی

رئیس‌جمهور ونزوئلا، سفر وزیر نفت ایران به این کشور را سازنده و زمینه‌ای برای تقویت همکاری‌های دوجانبه به ویژه در زمینه انرژی توصیف کرد.

ابراز امیدواری مادورو به تقویت همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه انرژی
کد خبر: 549965
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۲:۰۰:۵۱

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به سفر روز گذشته (دوشنبه) «جواد اوجی» وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به کشورش که با هدف غلبه بر تأثیر تحریم‌های آمریکا بر هر دو کشور صورت گرفته است، تصریح کرد که این سفر یک دیدار سازنده بوده است که همکاری تهران و کاراکاس در زمینه انرژی را تقویت می‌کند.

​به گزارش فارس، وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، در این خصوص نوشت: «من از جواد اوجی وزیر بسیار ارزنده جمهوری اسلامی ایران که کشور خواهر ونزوئلا محسوب می‌شود، استقبال کردم».

وی در ادامه با سازنده خواندن نشست با وزیر نفت ایران ادامه داد: «رویارویی سازنده‌ای برای تعمیق برادری و همکاری در زمینه موضوعات انرژی صورت گرفت».

بر اساس گزارش رسانه‌های ونزوئلا، تلویزیون دولتی این کشور تصاویری از نشست وزیر نفت ایران با رئیس‌جمهور ونزوئلا در کاخ ریاست‌جمهوری «میرافلورس» نمایش داد اما مقام‌های دو کشور هیچ‌گونه بیانیه‌ای ندادند.

اوجی قبل از دیدار با مادورو با « طارق الایسامی» وزیر نفت ونزوئلا با هدف تداوم افزایش مکانیسم همکاری‌های دوجانبه و ایجاد مسیر و مکانیسمی برای غلبه بر تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده و همپیمانان این کشور علیه تهران و کاراکاس دیدار و گفت‌وگو کرد.

ایران که یکی از همپیمانان مهم ونزوئلا محسوب می‌شود، در بحبوحه بحران سوخت در ونزوئلا، به این کشور سوخت و دیگر مشتقات خام فروخت.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، با به قدرت رسیدن «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور مرحو ونزوئلا به قدرت در سال 1999 تا زمان مرگ وی در سال 2013 روابط ایران و ونزوئلا تقویت شد و با روی کار آمدن مادورو به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا، این روابط عمیق‌تر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها