کد خبر: 537274
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ۰۸:۲۰:۴۵
| |

سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی:

آزمایش‌های موشکی کره شمالی تهدیدی مستقیم و جدی هستند

وزیر دفاع کره جنوبی در تماس تلفنی با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود، آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی را «تهدیدی مستقیم و جدی» برای کره جنوبی و «چالشی برای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل» خواند.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی تهدیدی مستقیم و جدی هستند
کد خبر: 537274
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ۰۸:۲۰:۴۵

سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با «لوید آستین» و «نوبو کیشی» همتایان آمریکایی و ژاپنی خود رایزنی کرد.

به گزارش فارس، وزارت دفاع سئول اعلام کرد، سو، آستین و کیشی در این تماس تلفنی توافق کردند برای مقابله نزدیک با تهدیدات موشکی در حال تحول کره شمالی با یکدیگر همکاری کردند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، مذاکرات میان وزرای دفاع کره جنوبی، آمریکا و ژاپن، پس از یک سری آزمایش های موشکی کره شمالی، از جمله پرتاب یک موشک بالستیک میان برد در ۳۰ ژانویه، انجام شد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سه وزیر توافق کردند که سه کشور در مواجهه با تهدیدات موشکی کره شمالی همکاری نزدیکی داشته باشند و به تلاش‌ها برای دستیابی به هدف خلع سلاح اتمیشبه جزیره کره ادامه دهند».

وزارت دفاع کره جنوبی توضیح داد که این سه نفر همچنین موافقت کردند که حضوراً در تاریخ «مورد توافق طرف‌ها» ملاقات کنند.

به نوشته یونهاپ، سو در این تماس تلفنی، مجموعه آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی را «تهدیدی مستقیم و جدی» برای کره جنوبی و «چالشی برای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل» خواند.

طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، کره شمالی از انجام هرگونه پرتابی با استفاده از فناوری موشک بالستیک منع شده است.

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین گفت که سئول قصد دارد هم توانایی‌های دفاعی مستقل و هم آن‌هایی را که به ائتلاف آمریکا و کره جنوبی وابسته هستند، برای مقابله با تهدیدات اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ، تقویت کند.

پیش از این، کره شمالی خبر داده بود موشک بالستیک میان‌برد سطح به سطح با نام «هوآسونگ-۱۲» را با هدف سنجش دقت و امنیت آن آزمایش کرده است. (جزئیات بیشتر)

این هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه جاری بود؛ رقمی که از تمام آزمایش‌های موشکی این کشور در سال ۲۰۲۱ بیشتر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها