کد خبر: 557119
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۲۰:۲۸:۰۲
| |

زلنسکی:

پیروز شدن مقابل روسیه برای ثبات جهانی مهم است

رئیس جمهور اوکراین روز شنبه گفت که پیروز شدن در جنگ مقابل روسیه برای ثبات جهانی مهم است.

پیروز شدن مقابل روسیه برای ثبات جهانی مهم است
کد خبر: 557119
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۲۰:۲۸:۰۲

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه در سخنانی گفت که باید مانع از آن شویم که روس‌ها از ثروت‌هایشان برای تامین مالی جنگ استفاده کنند.

​به گزارش فارس، وی در ادامه سخنانش گفت: «با طرف‌های اروپایی برای حمایت از پروژه‌های بازسازی اوکراین همکاری می‌کنیم».

زلنسکی ضمن درخواست برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین، تاکید کرد: «پیروز شدن در جنگ مقابل روسیه برای ثبات جهانی مهم است».

در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی مجموعه‌ای از تحریم‌های ضد روسی را با هدف «انزوای» این کشور از اقتصاد جهانی اعمال کرده‌اند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیراً در مورد تحریم‌های غرب که اقتصاد روسیه را هدف قرار داده، گفت که منزوی کردن چنین کشور بزرگی غیرممکن است. 

 علیرغم تحریم های آمریکا و اروپا علیه مسکو، یک مقام آمریکایی در جلسه استماع کنگره اذعان کرد میزان درآمدهای نفتی روسیه نسبت به قبل از شروع جنگ اوکراین افزایش یافته است. 

از زمان شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و اروپا درباره ممنوعیت واردات نفت از این کشور به توافق رسیده‌اند، با این وجود کشورهای اروپایی به دلیل وابستگی شدید به نفت و گاز روسیه تاکنون موفق به قطع واردات خود از مسکو نشده‌اند. 

رویترز در گزارشی نوشت، در حالی که تحریم‌های غرب تحرکات انرژی روسیه را کُند کرده اما همزمان به افزایش قیمت‌های نفت و گاز در بازار جهانی کمک کرده است. قیمت نفت خام برنت روز پنجشنبه به بشکه‌ای ۱۲۳ دلار رسید که بالاترین قیمت طی سه ماه گذشته بوده است. امروز (۱۱ ژوئن) همچنین متوسط قیمت بنزین در آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این کشور، به بالای پنج دلار در هر گالن رسید.

پوتین در اظهارات اخیر خود در اشاره به ادعاها مبنی بر اینکه شخصا وی مسئول افزایش سرسام‌آور تورم در کشورهای غربی است، گفت که او هیچ ارتباطی با مشکلات اقتصادی کشورهای دیگر ندارد و این نتیجه اشتباهات خود آن‌ها [کشورهای غربی در طولانی مدت] است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها