چاووش‌ اوغلو:

آماده میزبانی نشست سازمان ملل-ترکیه-اوکراین و روسیه هستیم

وزیر امور خارجه ترکیه امروز در یک نشست خبری مشترک با وزیر خارجه چک در کاخ چرنین واقع در شهر پراگ از آمادگی کشورش برای میزبانی از نشست چهارجانبه سازمان ملل-ترکیه-اوکراین و روسیه خبر داد.

کد خبر: 557089
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۱۸:۴۳:۴۸

مولود چاووش‌ اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز شنبه در یک نشست خبری مشترک با یان لیپوفسکی، وزیر امور خارجه جمهوری چک در کاخ چرنین واقع در شهر پراگ در پاسخ به سوالی درباره تحولات مربوط به حمل و نقل غلات اوکراین به بازارهای جهانی گفت: در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در شهر آنکارا، موضوع احیای مذاکرات برای پایان دادن به درگیری ها میان روسیه و اوکراین و رفع موانع صادرات غلات مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزیر امور خارجه ترکیه در این نشست خبری مشترک ادامه داد: ما به آنها گفتیم که طرح سازمان ملل دقیق ترین طرح است و جزئیات آن باید بین طرفین مذاکره شود.

وی در این خصوص اضافه کرد: به همین دلیل آمادگی داریم در دوره آتی میزبان نشست چهارجانبه سازمان ملل-ترکیه-اوکراین و روسیه باشیم. این قبلا یک پیشنهاد از سوی سازمان ملل بود.

چاووش‌ اوغلو با تاکید بر اینکه رفع موانع صادرات غلات برای کشورهای کمتر توسعه یافته از اهمیت حیاتی برخوردار است، گفت: ما پیام‌ های‌ مان را خیلی واضح منتقل کردیم. اکنون منتظر پاسخ از طرف روسیه هم برای جلسه و هم برای جزئیات دیگر هستیم. در دوره آتی نیز روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم کرد.

مولود چاووش‌ در ادامه سخنان خود پیرامون بالگرد ناپدید شده در ایتالیا افزود: منطقه سقوط بالگرد شناسایی شده است. سفیر ترکیه در ایتالیا و سرکنسول کشورمان در این منطقه حضور داشتند.

این در حالیست که ساعاتی پیش اعلام شد که سقوط یک فروند بالگرد در ایتالیا دست کم ۵ قربانی گرفت.

«یوجنیو جیانی» فرماندار منطقه توسکانی در حساب کاربری فیس بوک خود نوشت که یک بالگرد در منطقه کوهستانی در مرز توسکانی و منطقه امیلیا رومانیا سقوط کرده است.

بنا به اعلام فرماندار توسکانی، اجساد 5 تن از سرنشینان این بالگرد روز شنبه در این منطقه پیدا شد.

با این حال با گذشت دو روز از ناپدید شدن این بالگرد از صفحه رادار و سقوط آن، اجساد دو تن از سرنشینان آن همچنان مفقود است.

بالگرد مذکور روز پنجشنبه از منطقه توسکانی راهی شهر شمالی ترویزو بود که به دلیل شرایط بد جوی در بالای یک منطقه جنگلی از صفحه رادار ناپدید شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها