بر اساس نظرسنجی:

نه دموکرات‌ها و نه جمهوریخواهان هیچ‌کدام محبوب نیستند

یک نظرسنجی جدید نشان داد، هر دو حزب سیاسی اصلی آمریکا نزد مردم این کشور محبوبیت ندارند.

نه دموکرات‌ها و نه جمهوریخواهان هیچ‌کدام محبوب نیستند
کد خبر: 534556
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۴:۴۰:۵۴

یک نظرسنجی جدید نشان داد، هر دو حزب سیاسی اصلی آمریکا نزد مردم این کشور محبوبیت ندارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، بر اساس این نظرسنجی انجام شده از سوی ان.بی.سی نیوز که نتایجش امروز منتشر شد، ۴۴ درصد شرکت کنندگان گفتند که نسبت به حزب جمهوریخواه دیدگاهی منفی دارند در حالی که ۳۴ درصد نسبت به این حزب دیدگاه مثبت داشته و ۲۱ درصد نیز دیدگاه خنثی داشتند.

در همین نظرسنجی حزب دموکرات آمریکا نیز که جو بایدن،‌ رئیس جمهور فعلی این کشور متعلق به آن است، درصدهای نسبتا مشابهی کسب کرده و ۴۸ درصد نسبت به آن دیدگاه منفی داشتند در حالی که ۳۳ درصد به آن دیدگاه مثبت داشتند و ۱۸ درصد نیز در قبال این حزب دیدگاه خنثی را انتخاب کردند.

در نظرسنجی همین شرکت برای ماه اکتبر، هر دو حزب همچنین در زمینه دیدگاه منفی درصد بیشتری در مقایسه با دیدگاه مثبت کسب کردند.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که هم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و هم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور درصدهای بیشتری در زمینه دیدگاه منفی در مقایسه با دیدگاه مثبت به خودشان کسب کردند. طبق نتایج این نظرسنجی ۴۸ درصد نسبت به جو بایدن و ۵۱ درصد نسبت به دونالد ترامپ دیدگاه منفی داشتند در حالی که درصد دیدگاه مثبت به هر یک از آنها به ترتیب ۳۹ درصد برای جو بایدن و ۳۷ درصد برای ترامپ بود.

جمهوریخواهان شرکت کننده در این نظرسنجی ظاهرا اشتیاق بیشتری به انتخابات میاندوره‌ای سال جاری میلادی داشتند و ۶۱ درصد آنها گفتند که به این انتخابات که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود علاقمند هستند، در حالی که در مقام مقایسه ۴۷ درصد دموکراتها چنین نظری داشتند.

این اشتیاق را می‌توان به این که جمهوریخواهان فرصت بازپس گیری مجدد کنترل مجالس نمایندگان و سنای کنگره آمریکا را در این انتخابات پیدا می‌کنند، نسبت داد. به صورت سنتی حزب سیاسی رئیس جمهور جدید آمریکا در انتخابات بعد از شروع ریاست جمهوری او عرصه را واگذار می‌کند.

نتایج یک نظرسنجی برگزار شده از سوی دانشگاه کوئینیپیاک که در ماه نوامبر منتشر شد نشان داد که پاسخگویان بیشتری خواستار تسلط جمهوریخواهان بر کنگره آمریکا در انتخابات میاندوره‌ای سال ۲۰۲۲ در مقایسه با درصد حمایت از دموکراتها برای این منظور شدند.

در نظرسنجی ان.بی.سی نیوز ۱۰۰۰ بزرگسال از ۱۴ تا ۱۸ ژانویه شرکت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها