اسرائیل تودی: گروسی اطلاعات تل آویو درباره ایران را جدی می‌گیرد

یک رسانه رژیم اسرائیل درباره مواضع و رویکرد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال برنامه هسته‌ای ایران ابراز خرسندی کرد.

اسرائیل تودی: گروسی اطلاعات تل آویو درباره ایران را جدی می‌گیرد
کد خبر: 556441
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۳:۴۰:۳۴

یک رسانه رژیم صهیونیستی از توجه «جدی» رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به «توانمندی‌های اطلاعاتی اسرائیل درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران» تمجید کرد.

به گزارش فارس، «اسرائیل تودی» در گزارش تحلیلی روز چهارشنبه (امروز) خود با موضوع اولین سالگرد تشکیل کابینه ائتلافی نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن اشاره به سفر اخیر رافائل گروسی مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فلسطین اشغالی، به مواضع این کابینه در قبال ایران پرداخت.

نویسنده این گزارش آغاز مطلب خود را به احتمال فروپاشی کابینه ائتلافی نفتالی بنت و تلاش‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق و رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اختصاص داده است.

«یوچانان ویسر» نوشت: «طی آخر هفته که در پیش رو است، یک سال از مراسم تحلیف دولت جدید اسرائیل می‌گذرد. با نگاهی به اولین سال نخست‌وزیری نفتالی بنت، نگرانی در مورد آینده دولت یهود وجود دارد در حالی که چند تحول مثبت نیز قابل مشاهده است».

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: «دلیلی برای نگرانی وجود دارد زیرا یک "جنگ" ادامه‌دار علیه مشروعیت دولت بنت و به ویژه خود نخست‌وزیر وجود دارد. این جنگ اکنون تهدیدی برای پاره کردن بافت زندگی در یهودا، سامریه و دره اردن است. اپوزیسیون به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق، هر کاری که می‌تواند برای سرنگونی دولت بنت انجام می‌دهد».

در ادامه این یادداشت تحلیلگر ساکن فلسطین اشغالی، او به مواضع نفتالی بنت در قبال ایران اشاره کرده و آن را رویکردی «متفاوت» از رویکرد نتانیاهو خوانده است.

یوچانان ویسر در مطلب خود تصریح کرد: «بنت همچنین مسئول تغییر جزئی در رویکرد (رژیم صهیونیستی) در قبال مشکل ایران است».

وی به لفاظی روز سه شنبه (دیروز) نخست‌وزیر تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا درباره برنامه هسته‌ای ایران و مقابله رژیم صهیونیستی با «نیروهای نیابتی» آن در منطقه اشاره کرد و مدعی شد: «سرویس مخفی خارجی اسرائیل، موساد، فعالیت‌های خود را در داخل ایران افزایش داده است و دیگر تنها روی برنامه اتمی جمهوری ایران تمرکز ندارد».

در ادامه گزارش «اسرائیل تودی» به سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فلسطین اشغالی و دیدارش با نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشاره شده است.

نویسنده این گزارش در مطلب خود از سفر گروسی به فلسطین اشغالی و مواضع او در قبال اطلاعات ادعایی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز خرسندی کرده است.

در گزارش آمده است: «سفر روز جمعه گذشته رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اسرائیل نیز در این زمینه قابل توجه بود. گروسی ظاهرا اکنون توانایی‌های اطلاعاتی اسرائیل در رابطه با فعالیت‌های غیرقانونی هسته‌ای ایران را جدی می‌گیرد و می‌خواهد به نحوی به (مسائل مرتبط با) ایران بپردازد که همتایان پیشینش حتی آن را بررسی نمی‌کردند».

خرسندی نویسنده گزارش این رسانه صهیونیست در شرایطی مطرح شده که به دنبال سفر اخیر رافائل گروسی به فلسطین اشغالی، نفتالی بنت طی سخنانی در کابینه این رژیم خواستار تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم همچون گذشته در تلاش برای مقابله با ایران است، گفت: «از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتظار داریم که هشداری آشکار درباره برنامه هسته‌ای به ایران بدهد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها