کد خبر: 555961
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۳:۴۵:۰۶
| |

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی:

ایران به آژانس درباره «سه مکان اعلام نشده» خود توضیح نداده

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام، مدعی شد که ایران به آژانس درباره «سه مکان اعلام نشده» خود توضیح نداده است.

ایران به آژانس درباره «سه مکان اعلام نشده» خود توضیح نداده
کد خبر: 555961
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۳:۴۵:۰۶

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در نشست شورای حکام باز هم ادعاهایی علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد.

به گزارش فارس، نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یکی از موضوعات در دستورکار آن ایران است، ظهر امروز دوشنبه (به وقت تهران) در وین مقر این نهاد آغاز شد.

به دنبال آغاز این نشست، منابع رسانه‌ای از صحبت‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و تکرار ادعاهای قبیل او درباره عدم پاسخ دادن ایران به سوالات آژانس خبر دادند.

رافائل گروسی در صحبت برای اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران توضیحاتی ارائه نکرده است که از نظر فنی در رابطه با یافته‌های آژانس در سه مکان اعلام نشده در ایران معتبر باشد.

بنا بر گزارش خبرنگار ارشد دیپلماتیک شبکه «کان نیوز»، مدیر آژانس همچنین ادعا کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌تواند صحت و کامل بودن اظهارات ایران را تایید کند.

این اولین بار نیست که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رغم همکاری‌های همه جانبه ایران و بازرسی‌های همه جانبه این نهاد از برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران، ادعاهایی علیه این برنامه مطرح کرده است.

پیش از آغاز نشست شورای حکام، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین  درباره دستور جلسه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته بود: «انتظار می‌رود این نشست با تنش همراه باشد. علاوه بر تعدادی از جنبه‌های عمومی کار آژانس، شورای حکام موضوعات مربوط به ایران، اوکراین و AUKUS (توافق زیر دریایی هسته‌ای سه جانبه استرالیا، انگلیس و آمریکا) را مورد بحث قرار خواهد داد». 

خبرگزاری «رویترز» هفته قبل گزارش داده بود آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان،‌ فرانسه و انگلیس) قصد دارند در نشست شورای حکام  با صدور قطعنامه‌ای از ایران بابت آنچه «عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» خوانده شده، انتقاد کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها