کد خبر: 556261
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۸:۳۷:۳۰
| |

«عامل خودی» احتمالاً ۴ نظامی آمریکا را در سوریه زخمی کرده است

ارتش آمریکا مظنون است حمله ۲ ماه پیش به پایگاه آمریکایی در سوریه ممکن است توسط عامل خودی انجام شده باشد.

«عامل خودی» احتمالاً ۴ نظامی آمریکا را در سوریه زخمی کرده است
کد خبر: 556261
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۸:۳۷:۳۰

ارتش آمریکا مظنون است انفجارِ ماه آوریل (فروردین‌ماه) در یک پایگاه کوچک ایالات متحده در شمال سوریه که  به زخمی شدن ۴ نظامی آمریکایی منجر شد ممکن است حاصل اقدام خرابکارانه یک نفوذی بوده باشد.

​به گزارش فارس، وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان با استناد به سه مقام پنتاگون و بیانیه‌ای از ارتش ایالات متحده مدعی شده حمله مورخ ۱۸ فروردین‌ماه به دو ساختمان پشتیبانی در پایگاه «گرین ویلج» ( «القریه الخضراء») در استان دیرالزور روسیه ممکن است توسط یک عامل خودی انجام شده باشد. 

یکی از مقام‌های پنتاگون که به شرط مخفی ماندن هویتش با سی‌ان‌ان مصاحبه کرده گفته که فرد مظنون اکنون دیگر در سوریه نیست. واحد تحقیقات کیفری ارتش آمریکا و اداره تحقیقات ویژه نیروی هوایی آمریکا مشترکاً در حال تحقیق بر روی این پرونده هستند. تا امروز هیچ فردی در ارتباط با این مسئله متهم نشده است.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «واحد تحقیقات کیفری ارتش و اداره تحقیقات ویژه نیروهی هوایی به صورت مشترک در حال انجام تحقیق درباره این موضوع هستند. یک مظنون احتمالی که یکی از اعضای نیروهای مسلح آمریکا است شناسایی شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حال حاضر، اینها ادعا هستند. همه مظنون‌ها مگر در صورت محاکمه در دادگاه، بی‌گناه هستند. تحقیقات ادامه دارد. در مقطع فعلی اطلاعات بیشتری منتشر نخواهد شد.»

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش روز ۱۸ فروردین‌ماه اعلام کرده بود بر اثر حمله به پایگاه «گرین ویلج» که توسط نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» اداره می‌شود چهار آمریکایی زخمی شده‌اند. 

مقام‌های آمریکایی در آن زمان ابتدا طرف‌هایی که از آنها به عنوان «شبه‌نظامیان» یاد می‌شد را عامل این حمله معرفی کردند، اما حدود یک هفته بعد ارتش آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد که تحقیقات بعدی نشان می‌دهد این اتفاق به دلیل «کاشت عامدانه مواد منفجره توسط افراد ناشناس» رخ داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها