کد خبر: 556210
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۳:۲۹:۵۸
| |

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین:

حل مسائل باقیمانده بین ایران و آژانس از طریق تصویب قطعنامه مورد تردید است

نماینده روسیه در سازمانهای بین المللی در وین تاکید کرد که حل مسائل باقیمانده بین ایران و آژانس از طریق تصویب قطعنامه مورد تردید است.

حل مسائل باقیمانده بین ایران و آژانس از طریق تصویب قطعنامه مورد تردید است
کد خبر: 556210
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۳:۲۹:۵۸

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین در حساب توئیتری خود ارائه پیش‌نویس تروئیکای اروپایی علیه ایران به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را تایید کرد و گفت: این پیش نویس برای تصویب در نشست فعلی شورا ارائه شده است.

به گزارش فارس، وی در ادامه تاکید کرد، «به دلایل نامعلوم آنها(کشورهای غربی) معتقدند قطعنامه بهترین راه برای حل مسائل پادمانی باقیمانده بین ایران و آژانس است؛ مساله‌ای که کاملا مورد تردید است...»

به گفته دیپلمات‌ها، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پیش‌نویس قطعنامه برای محکوم کردن ایران به بهانه «عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» را امروز سه شنبه به شورای حکام این نهاد ارائه کردند.

یک دیپلمات اروپایی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته: «این قطعنامه که اولین قطعنامه از ژوئن ۲۰۲۰ است، از ایران می‌خواهد با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تمرکز بر مورد ردیابی اورانیوم غنی‌شده در سه سایت اعلام‌نشده در این کشور همکاری کند». طبق این گزارش، تاریخ رای‌گیری هنوز مشخص نیست اما به گفته یکی از دیپلمات‌ها، باید روز پنجشنبه برگزار شود.

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یکی از موضوعات در دستورکار آن ایران است، از روز دوشنبه (به وقت تهران) در وین مقر این نهاد آغاز شده و ادامه دارد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها