کد خبر: 520082
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۱۲:۱۳:۰۰
| |

اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه:

وضعیت فعلی برجام نتیجه سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تأکید کرد وضعیت فعلی برجام نتیجه سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وضعیت فعلی برجام نتیجه سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران است
کد خبر: 520082
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۱۲:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، تصریح کرد که تمامی مشکلات فعلی که در خصوص برجام به وجود آمده است، نتیجه سیاست «فشار حداکثری» دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده است.

به گزارش فارس، اولیانوف در پاسخ به توییت «ریچارد گلدبرگ» عضو بنیاد آمریکایی به اصطلاح دفاع از دموکراسی تصریح کرد که مشکلات فعلی حول محور برجام نتیجه سیاست فشار حداکثری آمریکا است.

گلدبرگ روز گذشته (جمعه) در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، درباره روند مذاکرات وین برای احیای برجام به انتقاد از ایران پرداخت و بدون اشاره به بدعهدی‌های آمریکا نوشت: «سخت است که در 9 ماه گذشته چیزی جز رژیمی را شاهد بوده باشیم که از دولت بایدن و وسواس ساده‌لوحانه و غیرمنطقی اروپا در قبال برجام برای جلوگیری از اجرای تحریم‌ها، ثبات‌بخشی به اقتصادش، جلوگیری از سرزنش‌های آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی و توسعه گسترده برنامه هسته‌ای بهره‌برداری کرده باشد. باقی چیزها تبلیغات است».

اولیانوف در پاسخ به گلدبرگ در پیامی توییتری نوشت: «قطعاً یک جنبه واضحی وجود دارد که در دسته تبلیغات قرار نمی‌گیرد و آن این حقیقت است که تمامی مشکلات در نتیجه سیاست فشار حداکثری دولت قبلی آمریکا است. لطفاً یک به یک گزارش‌های فصلی آژانس در بازه 2016 تا 2021 را مطالعه کنید».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها