کد خبر: 556153
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۰:۳۷:۴۵
| |

بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل:

اختلاف‌نظر با لبنان با میانجیگری آمریکا حل می‌شود

در پی واکنش‌های شدید مقامات بیروت به تحرکات اسرائیل در آب‌های مورد مناقشه، وزیر جنگ رژیم اسرائیل گفت که اختلاف‌نظر این رژیم با لبنان درباره منابع گاز موجود در مناطق آبی مورد مناقشه با میانجیگری آمریکا حل خواهد شد.

اختلاف‌نظر با لبنان با میانجیگری آمریکا حل می‌شود
کد خبر: 556153
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۰:۳۷:۴۵

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست فراکسیون پارلمانی حزب آبی‌-سفید که ریاست آن را برعهده دارد، درباره خشم لبنان از تحرکات این رژیم در منطقه دریایی مورد اختلاف دو طرف صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، گانتس مدعی شد: سکوی حفاری گاز در میدان گازی "کاریش" روز شنبه همانگونه که برنامه‌ریزی شده بود، به محل خود در "حوزه دریایی اسرائیل"- در منطقه‌ای بلامنازع رسید.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: این موضوعی غیرنظامی است و نهاد "نظامی" هیچ نقشی جز تامین امنیت سکو و اطراف آن ایفا نمی‌کند.

او در ادامه مدعی شد: تمامی مسایل مربوط به منطقه مورد مناقشه، در چارچوب مذاکرات با میانجیگری آمریکا حل خواهد شد.

همچنین گانتس مدعی شد: حرکت در مسیر امضای توافق (با رژیم صهیونیستی درباره منطقه دریایی مورد مناقشه) منفعت بزرگی برای لبنان است و این فرصت را در اختیارش قرار خواهد داد تا در راستای توسعه میدان‌های گازی خود فعالیت کند.

پیشتر حزب‌الله لبنان و نیز نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان و میشل عون، رئیس جمهور این کشور درباره تبعات فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در آب‌های مورد مناقشه هشدار دادند.

بر اساس نقشه‌هایی که لبنان و رژیم صهیونیستی به سازمان ملل ارائه کرده‌اند، دو طرف بر سر منطقه‌ای با منابع نفت و گاز به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع اختلاف‌نظر دارند.

در اکتبر ۲۰۲۰ مذاکرات غیرمستقیمی میان دو طرف با نظارت سازمان ملل و میانجیگری آمریکا درباره این منطقه آغاز شد و پنج دوره مذاکرات برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.

هیات بیروت در یکی از مذاکرات نقشه جدیدی را ارائه کرد که در آن ۱۴۳۰ کیلومتر دیگر را نیز جزء آب‌های منطقه‌ای لبنان محسوب کرده و مساحت منطقه مورد مناقشه را ۲۲۹۰ کیلومتر مربع اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با این مساله مخالفت کرد و مذاکرات متوقف شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها