کد خبر: 556022
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۸:۰۰:۱۷
| |

وزیر جنگ صهیونیستی:

اختلاف گازی با لبنان را با دیپلماسی حل می‌کنیم

وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی پس از حملات شدید گروههای لبنانی به این رژیم در پی تلاش برای غارت گاز این کشور، ادعا کرد که اختلاف با لبنان بر سر گاز را از طریق دیپلماسی حل خواهد کرد.

اختلاف گازی با لبنان را با دیپلماسی حل می‌کنیم
کد خبر: 556022
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۸:۰۰:۱۷

منابع خبری لبنانی روز گذشته خبر دادند که یک کشتی متعلق به رژیم موقت صهیونیستی برای حفاری در میدان «کاریش» که در منطقه مورد مناقشه با لبنان قرار دارد، وارد این میدان شد.

​به گزارش فارس، این اقدام صهیونیستها که در واقع مقدمه‌ای برای غارت منابع گازی و نفتی لبنان به شمار می‌رود، شاهد موجی از محکومیت و انتقاد از سوی مسئولان و گروههای لبنانی بود.

شبکه خبری الجزیره امروز به نقل از «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گزارش داد که «اختلاف با لبنان بر سر گاز، از طریق دیپلماسی و با وساطت آمریکا حل خواهد شد».

روزنامه «اسرائیل تایمز» هم گزارش داد که ارتش صهیونیستی در حال آماده شدن است تا هر گونه حمله حزب الله به سکوی گازی کاریش را دفع کند.

این روزنامه مدعی شد که سامانه موشکی «گنبد آهنین» نیز در این منطقه مستقر خواهد شد تا در حفاظت از این سکو، مؤثر باشد.

به گزارش این روزنامه، حزب الله بارها به رژیم صهیونیستی هشدار داده است که نباید پیش از حصول هر گونه توافقی، به صورت یکجانبه، گاز طبیعی را از این منطقه استخراج کند.

دفتر نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان «نجیب میقاتی» امروز (دوشنبه) بیانیه‌ای صادر کرد و خبر داد که از «آموس هوچستاین» میانجی آمریکایی در ترسیم مرزی برای حضور در بیروت دعوت خواهد شد تا مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی در سریعترین زمان ممکن تکمیل و از هرگونه تنش که به نفع ثبات کنونی منطقه نیست، جلوگیری شود.

این مسئله در حالی صورت می‌گیرد که بیشتر کارشناسان تأکید دارند آمریکا و رژیم صهیونیستی با چنین اقداماتی در پی باجخواهی از لبنان هستند تا بتوانند کاری کنند که بیروت مطالبات نامشروع آنان را بپذیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها