کد خبر: 555985
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۵:۲۵:۱۰
| |

رئیس جمهور قرقیزستان با وزیر اقتصاد امارات دیدار کرد

رئیس جمهور قرقیزستان با وزیر اقتصاد امارات متحده عربی در «بیشکک» دیدار و طرفین بر اهمیت توسعه همکاری‌ها در صنعت گردشگری تاکید کردند.

رئیس جمهور قرقیزستان با وزیر اقتصاد امارات دیدار کرد
کد خبر: 555985
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۵:۲۵:۱۰

«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با «عبدالله بن توک المری»، وزیر اقتصاد امارات متحده عربی در شهر «بیشکک» دیدار کرد.

​به گزارش فارس، طرفین در خصوص توسعه همکاری‌ها بین کشورها در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری تبادل نظر کردند.

در این دیدار رئیس جمهور قرقیزستان گفت: بیشکک علاقه مند و آماده توسعه و تقویت روابط با امارات در همه زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه است، به ویژه اینکه پتانسیل زیادی بین کشورها وجود دارد که محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری قرقیزستان و امارات در سال 2021 تنها 70 میلیون دلار بوده است، در حالی که ظرفیت برای افزایش چند برابری وجود دارد.

جباراف بر اهمیت توسعه همکاری‌ها در صنعت گردشگری تاکید و همچنین ابراز اطمینان کرد که مجمع تجاری قرقیزستان و امارات و نتایج آن مبنای خوبی برای تقویت روابط تجاری خواهد بود.

وی به منظور تشدید روابط تجاری و اقتصادی و تقویت ارتباطات تجاری پیشنهاد کرد که امکان ایجاد صندوق توسعه مشترک با الگوبرداری از صندوق‌های توسعه روسیه- قرقیزستان، مجارستان- قرقیزستان و ازبکستان-قرقیزستان بررسی شود و منابع صندوق در اجرای پروژه‌هایی در بخش‌های اولویت دار اقتصاد کشور استفاده شود.

وزیر اقتصاد امارات متحده عربی نیز از استقبال گرم رئیس جمهور قرقیزستان ابراز قدردانی و خاطر نشان کرد: حجم روابط تجاری و اقتصادی بین کشورها دارای پتانسیل بالایی است.

وی افزود: امارات امکان ایجاد یک صندوق توسعه مشترک را بررسی خواهد کرد و الگویی را برای عملکرد صندوق‌هایی از قبل ایجاد شده در نظر خواهد گرفت.

توک المری سلام‌ گرم «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس‌جمهور امارات متحده عربی را ابلاغ و تاکید کرد که طرف اماراتی مشتاقانه منتظر سفر رئیس‌جمهور قرقیزستان به امارات است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها