کد خبر: 555914
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۱:۱۶:۴۰
| |

آدام شیف قانونگذار برجسته دموکرات آمریکا:

بایدن نباید به عربستان سفر یا با بن سلمان دیدار کند

یک قانونگذار برجسته دموکرات آمریکا اظهار کرد، جو بایدن نباید به عربستان سفر کرده یا به ملاقات محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که طبق گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا عملیات دستگیری یا قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار کشته‌شده عربستانی الاصل روزنامه واشنگتن پست در استانبول را تایید کرده بود، برود.

بایدن نباید به عربستان سفر یا با بن سلمان دیدار کند
کد خبر: 555914
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۱:۱۶:۴۰

آدام شیف قانونگذار برجسته دموکرات آمریکا اظهار کرد، جو بایدن نباید به عربستان سفر کرده یا به ملاقات محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که طبق گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا عملیات دستگیری یا قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار کشته‌شده عربستانی الاصل روزنامه واشنگتن پست در استانبول را تایید کرده بود، برود.

به گزارش ایسنا از خبرگزاری رویترز، جمال خاشقجی، شهروند عربستانی‌الاصل آمریکا که مقالاتی برای واشنگتن پست در انتقاد از سیاست‌های این شاهزاده عربستانی می‌نوشت، در سال ۲۰۱۸ توسط عوامل مرتبط با محمد بن سلمان در محل کنسولگری عربستان در استانبول کشته و جسدش مثله شد.

در حالی که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه از احتمال سفرش به عربستان سعودی "در آینده نزدیک" صحبت کرد، «آدام شیف» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا این رئیس جمهور آمریکا باید به این کشور صادرکننده نفت سفر کرده و با محمد بن سلمان، ولیعهد و حاکم غیر رسمی آن دیدار کند، گفت: از نظر من، خیر.

شیف که ریاست کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد، به شبکه سی.بی.اس گفت: من پیش او نمی‌روم و با او دست نمی‌دهم. او کسی است که یک شهروند آمریکایی را به شکلی از پیش طراحی شده و به وحشتناک‌ترین شکل قصابی و جسد او را تکه تکه کرد.

عربستان سعودی هرگونه دخالت ولیعهد عربستان در این قتل را رد کرده و با محتوای یک گزارش اطلاعاتی فوریه ۲۰۲۱ آمریکا مبنی بر اینکه وی "عملیاتی را در استانبول ترکیه برای دستگیری یا کشتن خاشقجی تایید کرده" مخالفت کرده است.

شیف در مورد ولیعهد عربستان گفت: تا زمانی که عربستان سعودی تغییری اساسی در وضعیت حقوق بشری خود ایجاد نکند، من نمی‌خواهم کاری با او داشته باشم.

او همچنین با استدلال‌ها درباره اینکه بایدن باید به عربستان سعودی سفر کرده تا تلاش کند ریاض را به افزایش تولید نفت واداشته و به این ترتیب کاهش قیمت بنزین در آمریکا را موجب شود، مخالفت کرد؛ افزایش قیمت بنزین به مشکلی برای بایدن و دموکرات‌های هم حزب با او پیش از انتخابات میان دوره کنگره آمریکا در ماه نوامبر بدل شده است.

آدام شیف در حالی که می‌گفت نفوذ عربستان بر قیمت نفت را درک می‌کند، بیان کرد که از نظر او این استدلال که آمریکا وابستگی خود به نفت را کنار بگذارد تا "نگذاریم مستبدان و قاتلان تصمیمات را بگیرند" قانع‌کننده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها