پایگاه خبری شبکه «سی‌ان‌ان»:

بن سلمان برای گوش دادن به تماس پدرش و بایدن سفر خود را لغو کرد

منابع آگاه خبر دادند که ولی‌عهد سعودی سفر خود به چین را به علت کنجکاوی درباره تماس پدرش و رئیس‌جمهور آمریکا لغو کرده است.

بن سلمان برای گوش دادن به تماس پدرش و بایدن سفر خود را لغو کرد
کد خبر: 542766
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۴:۵۳:۱۱

پایگاه خبری شبکه «سی‌ان‌ان»، شامگاه (جمعه)، خبر داد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی یکی از سفرهای خود به کشور چین را به علت تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لغو کرده است.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرده بود که محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی سفر خود به پکن را که قرار بود در ماه فوریه به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی صورت بگیرد، «به دلایلی مربوط به جدول زمانی» لغو کرده است. 

دو منبع آگاه به شبکه سی‌ان‌ان در این خصوص خبر دادند که علت واقعی لغو سفر بن سلمان به چین تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» شاه عربستان بوده است. بنابر این گزارش،‌ ولی‌عهد سعودی به منظور حضور داشتن حین این تماس تلفنی و شنیدن مکالمه پدرش با بایدن سفر خود به پکن را لغو کرده است.

سی‌ان‌ان به نقل از منابع یادشده اضافه کرد که ولی‌عهد سعودی هنگام گفت‌و‌گوی تلفنی بایدن با پدرش حضور داشته؛ اما صحبت نکرده است. این شبکه آمریکایی به منظور تأیید گزارش خود با سفارت عربستان سعودی در واشنگتن تماس برقرار کرد؛ اما نمایندگی دیپلماتیک ریاض به این خواسته هنوز پاسخی نداده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها