کد خبر: 555896
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۰:۲۲:۱۳
| |

انگلیس راکت‌اندازهای ام۲۷۰ به اوکراین می‌فرستد

انگلیس سامانه‌های راکت‌انداز چندگانه با برد ۸۰ کیلومتر در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و این اقدام با هماهنگی ایالات متحده در واکنش به حمله روسیه صورت می‌پذیرد.

انگلیس راکت‌اندازهای ام۲۷۰ به اوکراین می‌فرستد
کد خبر: 555896
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۰:۲۲:۱۳

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که حمایت لندن از اوکراین با تغییر تاکتیک‌های روسیه تغییر می‌کند. او در ادامه به اهدای سامانه‌های راکت‌انداز چندگانه ام۲۷۰ (M۲۷۰) اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، والاس در بیانیه‌ای گفت: این سامانه‌های موشکی با قابلیت پرتاب چندگانه به دوستان اوکراینی ما این امکان را می‌دهند که بهتر از خود در برابر استفاده وحشیانه از توپخانه دوربرد که نیروهای پوتین کورکورانه از آن برای منهدم کردن شهرها استفاده کرده‌اند، محافظت کنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن سامانه‌های ام۱۴۲ موسوم به هیمارس را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و تاکید داشت این اقدام به دنبال دریافت تضمین‌هایی از کی‌یف مبنی بر اینکه از آنها برای هدف قرار دادن اماکنی در داخل خاک روسیه استفاده نمی‌شود، صورت می‌گیرد.

پوتین گفت که این محموله‌های تسلیحاتی «هیچ چیز جدیدی» نیست، اما هشدار داد که اگر ایالات متحده مهمات دوربردتری برای سامانه‌های هیمارس تامین کند، پاسخی دریافت خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که ارائه چهار سامانه ام۱۴۲ هیمارس به اوکراین با سامانه راکت‌انداز چندگانه هدفمند با برد بیش از ۶۴ کیلومتر انجام می‌شود. لندن می‌گوید که نیروهای اوکراینی برای استفاده از این راکت‌اندازها در انگلیس آموزش می‌بینند. پیشتر هم گزارش‌هایی از وعده انگلیس برای آموزش پرسنل اوکراینی برای استفاده از خودروهای زرهی منتشر شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها