کد خبر: 555757
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۰۹:۱۲:۴۰
| |

سی‌ان‌ان:

بیشتر کشورهای آفریقایی حامی روسیه هستند

​شبکه خبری "سی‌ان‌ان" آمریکا گزارشی را منتشر کرد که در آن اشاره شده بیشتر کشورهای آفریقایی در کنار روسیه هستند و هیچ اظهارنظری درباره عملیات نظامی آن در اوکراین نداشته‌اند.

بیشتر کشورهای آفریقایی حامی روسیه هستند
کد خبر: 555757
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۰۹:۱۲:۴۰

دیوید مک‌کنزی، خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان آمریکا در برنامه‌ای زنده از ژوهانسبورگ اظهار کرد: بسیاری از کشورهای قاره آفریقا از هرگونه اظهارنظر درباره جنگ در اوکراین خودداری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سی‌ان‌ان در ادامه گفت: در نشست روز جمعه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و مکی سال، رئیس جمهور سنگال و رئیس اتحادیه آفریقا در سوچی، سال تاکید کرد که بیشتر کشورهای آفریقایی مخالف در پیش گرفتن هرگونه موضعگیری علیه روسیه هستند.

او افزود: رئیس جمهور سنگال موضعگیری‌های مختلف موجود در آفریقا را برای پوتین شرح داد و گفت، "تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی از سرزنش روسیه خودداری کردند.

رئیس جمهور روسیه در سوچی میزبان همتای سنگالی خود بود و مکی سال پس از این دیدار اظهار کرد: پوتین آمادگی خود را برای حمایت از صادرات غلات اوکراین و تضمین صادرات غذا و کود به آفریقا اعلام کرد و لغو تحریم‌هایی را که مانع صادرات از روسیه می‌شوند، خواستار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها