صنعاء برای بازگشایی یک مسیر در «تعز» دست به کار شد

در آستانه دور جدید مذاکرات میان هیأت دولت نجات ملی یمن و طرف مقابل، صنعاء برداشتن موانع خاکی برای بازگشایی یک مسیر در تعز را آغاز کرد.

صنعاء برای بازگشایی یک مسیر در «تعز» دست به کار شد
کد خبر: 555755
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۰۹:۰۷:۵۶

دولت صنعاء برداشتن موانع خاکی به منظور بازگشایی مسیر آسفالته «الستین» به طول ۱۲ کیلومتر در غرب شهر تعز –تحت کنترل دولت مستعفی یمن- را آغاز کرد.

​به گزارش فارس، بر اساس گزارش «المیادین»،«صلاح بجاش» فرماندار تعز در دولت نجات ملی یمن از اقدامات جاری برای برداشتن موانع خاکی به منظور بازگشایی مسیر از وسط خیابان «ستین» و عبور از خیابان‌های «الاربعین» و «الخمسین» در شمال غرب تعز تا شهر «النور» و منطقه «بیرباشا» در شهر تعز در جنوب غرب یمن خبر داد.

در ادامه این گزارش آمده، مسیر الستین، مسیر اصلی است که میان شهر تعز و منطقه «الحوبان» در شمال تعز ارتباط برقرار می‌کند، همچنین چهارراهی است که به استان‌های «اب» و «ذمار» تا صنعاء ختم می‌شود و منطقه الحوبان را به مسیری دیگری که منتهی به استان «عدن» با گذشت از استان «لحج» می‌شود، وصل می‌کند.

شورای ریاست‌جمهوری یمن وابسته به ائتلاف سعودی خواستار بازگشایی مسیر «جوله القصر» نزدیکترین مسیر به مرکز شهر تعز شده است اما صنعاء این مسیر را بسیار شلوغ می‌داند، موضوعی که کنترل وضعیت بر این ورودی از دو طرف را مشکل‌ساز می‌کند.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن پیش‌تر گفته بود،کمیته نظامی این دولت ابتکار عملی برای بازگشایی دو مسیر مهم در تعز ارائه داده است.

دیروز (شنبه) منابع سیاسی آگاه گزارش دادند که کمیته نظامی وابسته به صنعاء و شرکت کننده در مذاکرات بازگشایی مسیرها، مجددا از مسقط وارد اردن شده تا در دور دوم مذاکرات شرکت کند.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، «عبدالله الرزامی» رئیس کمیته مذکور گفت، شرکت در دور دوم مذاکرات در ادامه مذاکرات سابق و اجرای نتایج دور اول است.

الرزامی ادامه داد، طرف مقابل باید از فرصت تمدید آتش‌بس برای اثبات حسن نیت خود استفاده و بندهای اجرا نشده در گذشته را اجرایی کند.

وی افزود، ابتکار عملی که طی دوره قبلی مذاکرات آغاز شد، هنوز ادامه دارد و بر بازگشایی بسیاری از مسیرها در تعز و دیگر استان‌ها کمک می‌کند.

دور اول مذاکرات در این راستا در هفته گذشته بدون حصول سازوکاری برای بازگشایی مسیرها میان شهرها پایان یافت زیرا نمایندگان طرف مقابل، ابتکار عمل صنعاء برای بازگشایی مسیرها در تعز را نپذیرفت.

«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از مقصدهایی مشخص به فرودگاه صنعاء و بالعکس خبر داده بود. 

فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن،  هفته گذشته اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کرده‌اند و آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها